Final cut pro problemy s 16:9
Moderátoři: MichalM.Mac, zmiy, dandas, Macforum_Admin, pepahorak, Hejla007
Final cut pro problemy s 16:9
už delší dobu jedu na finalcutu po prechodu z adobe premiere (jejich CC program mi nevyhovuje, koupil sem si FC) každopadne objuju z nasta ováním projektu, oproti adobe prem je FC strasne omezený a ted potřebuji udělat projekt v 720x480 v anamorphic a nevím jak na to
mam tamv nastavení PAL SD anamorpic ale jen 720x576, když dam rucne projket v 720x480 je v 4:3 a nwm jak ho predelat na 16:9
mam tamv nastavení PAL SD anamorpic ale jen 720x576, když dam rucne projket v 720x480 je v 4:3 a nwm jak ho predelat na 16:9
Od applu mam vse, poradim s cimkoli budu moct klidne piste zpravu***pisu jak prase, omlouvám se
Re: Final cut pro problemy s 16:9
[quote="zelenac"... je v 4:3 a nwm jak ho predelat na 16:9[/quote]
Nevím, v jaké verzi FCP pracuješ, ale v nastavení klipu viz. přílohy je volba, která to nastaví
Nevím, v jaké verzi FCP pracuješ, ale v nastavení klipu viz. přílohy je volba, která to nastaví
Re: Final cut pro problemy s 16:9
V aktualni verzi a tam uz tahle moznost neni
Od applu mam vse, poradim s cimkoli budu moct klidne piste zpravu***pisu jak prase, omlouvám se
Re: Final cut pro problemy s 16:9
nemam FCP, ale export by mel jit do 1080p HD ne ?
Re: Final cut pro problemy s 16:9
Aha, takže nové FCP-X spíše pro hobby než profi práci... THX APPLEzelenac píše:V aktualni verzi a tam uz tahle moznost neni
I tam to lze. Nyní jsem to zkusil. Viz. přílohy.
1/ vytvořím někde kde to lze (u mne program Elgato Turbo H.264HD) krátké video 720x480 anamorphic 16:9
2/ ve FCP-X založím nový projekt s parametry určenými prvním importovaným videem, po importu to hodí hlášku, že je to nestandartní formát, nicméně po OK ho vezme a projekt se dle toho přenastaví mimo vnucené PRESETy
3/ stříhané video i po vložení dalších polotovarů si nechává formát 720x480 anamorphic 16:9
Ausreichend?
Re: Final cut pro problemy s 16:9
zatim do videa extra moc nedelam a ani neni cas na to, ale vase reseni problem (dle meho) neresi - protoze (classic) uz mate na vstupu 16:9, zatimco zakladatel vlakna ma vstupni video 4:3 - ale mozna je to uplne mimo misu (jen OT postreh)
Re: Final cut pro problemy s 16:9
Potom bych použil neproporcionální stretch videa horizontálně.
Re: Final cut pro problemy s 16:9
Různé aplikace používají rozdílné příkazy pro anamorphické zobrazení videa. Proto se někdy anamorphické video nezobrazí korektně a je nutné ho ve střihovém programu vynutit vestavěnou funkcí v nastavení.
FCP X nepoužívám, ale zkoušel jsem ho kdysi v rámci trial verze a to vynucení tam bylo. Takže jestli si dobře vzpomínám, označte položku videa v Browseru (v FCP X je to Event Manager?) a v Inspektoru v záložce Info v parametru Anamorphic Overrride zvolte Widescreen.
FCP X nepoužívám, ale zkoušel jsem ho kdysi v rámci trial verze a to vynucení tam bylo. Takže jestli si dobře vzpomínám, označte položku videa v Browseru (v FCP X je to Event Manager?) a v Inspektoru v záložce Info v parametru Anamorphic Overrride zvolte Widescreen.
Re: Final cut pro problemy s 16:9
problem je prave ten že já nestřihám video ale dělám prezentace z obrazku, možná když tam dam aby to bylo podle prvního videa a vložim tam obrazek v pořadovaných rozmerech tak to veme zkusím až budu doma
Od applu mam vse, poradim s cimkoli budu moct klidne piste zpravu***pisu jak prase, omlouvám se
Re: Final cut pro problemy s 16:9
Neni na tohle lepsi keynote?
Re: Final cut pro problemy s 16:9
Tak jeste aby bylo jasno. Opravdu je nutne mit vystupni format 720x480 anamorphic? Tzn. rozliseni NTSC normy. Delate to do USA?
K jakemu ucelu ma vysledny produkt slouzit? Na YouTube, pro americky broadcast? Kdo si to kde bude poustet? Doma, ve firmach?
Podle toho pro koho je produkt urceny, zvolte optimalni vystupni format. Mozna se tak vyhnete potrebe anamorphicky zobrazovat pixel. Je jasne, ze obrazky budou mit ctvercovy pixel.
Pokud je kazdy obrazek v jinem rozliseni, bude potreba jej prizpusobit rozliseni sekvence. Muze se to udelat az ve strizne nebo treba davkou ve Photoshopu jeste pred importem do strizny. Kazdopadne pokud si z obrazku neudelate filmovou sekvenci s odpovidajicim poctem snimku za vterinu, budete muset pristupovat ve strizne ke kazdemu obrazku jako k samostatnemu mediu zvlast a to muze byt dost pracne, pokud jich bude velky pocet.
K jakemu ucelu ma vysledny produkt slouzit? Na YouTube, pro americky broadcast? Kdo si to kde bude poustet? Doma, ve firmach?
Podle toho pro koho je produkt urceny, zvolte optimalni vystupni format. Mozna se tak vyhnete potrebe anamorphicky zobrazovat pixel. Je jasne, ze obrazky budou mit ctvercovy pixel.
Pokud je kazdy obrazek v jinem rozliseni, bude potreba jej prizpusobit rozliseni sekvence. Muze se to udelat az ve strizne nebo treba davkou ve Photoshopu jeste pred importem do strizny. Kazdopadne pokud si z obrazku neudelate filmovou sekvenci s odpovidajicim poctem snimku za vterinu, budete muset pristupovat ve strizne ke kazdemu obrazku jako k samostatnemu mediu zvlast a to muze byt dost pracne, pokud jich bude velky pocet.