Stránka 1 z 1

jak udržet provozní teplotu v chladném prostředí

Napsal: 01 pro 2017 22:56
od jablecnysvet
Zdravíčko,

dnes u mě byl na masáži kamarád automechanik, povídali jsme si když mi položil zajímavý dotaz
V garáži často používám notebook na diagnostiku, potíž je, že tam mám v těchto dnech často na 0 nebo spíš pod nulou a zatim žádný topení. Dnes ráno venku bylo -11°C, takže v garáži byla taky docela zima. Díky tomu udržím počítač v provozu nejvejš 20 minut, přičemž by se mi hodilo, kdyby vydržel celých 8 - 10 hodin. Přičemž někdy je i těch 20 minut na hlubší diagnostiku auta málo. Často ho ani nemůžu zahřát tak, že bych v autě zatopil, protože tam většinou mam auta v takovým stavu, že jim ani nejde topení. Nenapadá tě něco, jak tuto dobu prodloužit aspoň na hodinu? Neexistuje na něj nějaké izolační pouzdro?
Všichni víme, že elektronika nemá ráda teploty pod bodem mrazu a tak tohle je vlastně celkem zajímavá otázka. Je zde hodně profesí, kde potřebujete být s notebookem v nevytápěném prostředí.
V našich podmínkách máme zimu tak 5 - 6 měsíců, někde mají zimu i 10 měsíců. My tu máme zimu dýl, protože bydlíme nad 1000 m.n.m.

Jak tohle řešíte? Máme tu už zateplená cestovní pouzdra. Existuje ale nějaké takové ochrané pouzdro, aby se s počítačem dalo pracovat, alespoň tu hodinu? Aby ani ne po 20 minutách počítač nevytuhnul? Jsem skutečně zvědavý, jestli už něco takovýho vymysleli...

Re: jak udržet provozní teplotu v chladném prostředí

Napsal: 02 pro 2017 03:26
od albertan
-11 neni zima ... :lol:

Re: jak udržet provozní teplotu v chladném prostředí

Napsal: 02 pro 2017 04:39
od Honza.Mac
Nijak, kamarád je paranoik, táta má Dell Latitude D610, má ho na dílně celoročně, teploty +40 v létě, v zimě -15 v průmeru, notebook funguje 12 let. Vloni jsem mu upgradoval disk na PATA SSD, to bylo jediné co se s ním dělo.
Na dílně má i jiné přístroje a ty mají v sobě “elektroniku” a fungují.
Má ten váš kámoš vůbec zavedenou elektriku do garáže ?
To je pro něj problém koupit přímotop nebo “infra” zářič a garáž vytopit ?

Re: jak udržet provozní teplotu v chladném prostředí

Napsal: 02 pro 2017 11:34
od jablecnysvet
Honza.Mac Ne, paranoik fakt není, spíš chce aby mu to co nejdýl vydrželo, protože je mladej, všechny zbytné prostředky dává do vybavení dílny, aby toho zákazníkům moch dělat víc. Elektriku v garáži zavedenou samozřejmě má a jiná elektronika mu tam taky běží v pohodě. Spíš jde o to, že topení pro něj teďka není na těch pár měsíců prioritou, protože v dubnu už se bude stěhovat z domácí garáže do mnohem větší, pro autodílnu lepší, vytápěné garáže. Sám řikal, že dokud to běží, tak se vytváří teplo a mělo by to fungovat.
Já mu na tu chvíli dal včera externí baterii která, když jsme to v ideálních podmínkách testovali (20.5°C) dala jeho NTB navíc 6 hodin, teď to má v chladu a v pohodě je na 4:20. :) Nabitý je to za hodinu.

albertan Tak určitě v Kanadě máte větší zimu o tom nepochybuju.

Re: jak udržet provozní teplotu v chladném prostředí

Napsal: 03 pro 2017 21:06
od SteveJSF
Ty nízké teploty jsou problémem pro baterii. Pokud je tam kolem nuly nebo pod nulou, tak by to tam neměl skladovat, protože baterka jde nenávratně do háje. Za provozu to ještě něco snese, ale zázraky nečekej.