Feedback Assistance

Potřebujete pomoc či radu s iOS? Řešíte updaty, synchronizaci, spolupráci iCloud apod? Poradíme Vám.

Moderátoři: MichalM.Mac, zmiy, dandas, AdamVyborny, Macforum_Admin, pekros, Brozik, pueblaa, hynecheck

Odpovědět
swenak
Příspěvky: 2217
Registrován: 03 kvě 2014 16:43

Feedback Assistance

Příspěvek od swenak » 15 lis 2015 14:03

Chci se zeptat, jak jste na tom s reportováním chyb a s požadavky na vylepšení, opravy a tak podponě?

Ptám se, protože je obecně známo, že si umíme stěžovat na fórech a v hospodách, ale pro změnu moc neděláme.

Dáváte Applu vědět, nebo taky jenom skuhráte virtuálně?;) Jak to funguje?

Já jim psal před časem emailem dost chyb, bez reakce. Teď poslední týdny používám Feedback Assistance, ale zatím bez reakce a změn čehokoliv v betách. Ale nevzdávám se.

Taky mně napadlo, že třeba, kdybychom spojili síly a pokud by nám něco vadilo, tak bychom "spamovali" stejným požadavkem Apple, jestli by to k něčemu nebylo. Přeci jenom, chceme asi všichni, aby se systém zlepšoval a byl nám více k užitku.

swenak
Příspěvky: 2217
Registrován: 03 kvě 2014 16:43

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od swenak » 04 črc 2017 01:13

Jen doplním, že z asi 50 feedbacks jsem dostal reakci na 1, že to opravili. Po testu a zjištění, že to neopravili, jsem jim to napsal, ale už se Apple neozval. No, pak se nemůžeme divit, že to vypadá, jak to vypadá:(

souko
Příspěvky: 148
Registrován: 21 úno 2015 19:56
Bydliště: Olomouc

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od souko » 04 črc 2017 12:02

Jo, pro "spamování" Applu jsem, aspoň u některejch věcí :D

Jinak nahlásil jsem 10tky bugů, Apple mi odpověděl asi na 3, s tím, že jedno je opravené, ono teda taky nebylo, ale už jsem pak z toho zařízení betu odendal a nereportoval jsem to tedy znovu...
Jinak odpovídali až tak po měsíci a něco, u jednoho bugu se ptali na dodatkový informace, u jinýho jen napsali že to v nejnovějším buildu opravili... A u jednoho po mně chtěli, abych jim poslal nějaký logy ještě přes Mac...

Ale jako asi se neni třeba divit, že na všechno neodpovídaj... To i píšou (u webovýho reportu), že nemaj čas na všechno odpovídat a odpovídaj jen na to, kde jim to z nějakýho důvodu dává smysl...

Jinak většinou ty bugy byly opravený a i náměty na vylepšení něco přinesli, ale to spíš shodou okolností...

swenak
Příspěvky: 2217
Registrován: 03 kvě 2014 16:43

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od swenak » 14 říj 2017 08:10

No, nepotřebuju, aby mi někdo od nich odpověděl, pokud problém opraví. Ale ono je to vidět i na iOS11, kolik je tam bugů. Lidi reportují, stěžují si a nic. Hlavně, že máme zase nové emoji, ani-moji, hovno-moji a je jich tolik, že není šance je efektirvně používat. Ale že třeba neustále např. Safari ukazuje po změně oriantace i stránku, která byla v jiné orientaci zavřená, to je jim fuk.

Nedávno jsem se už dožral a napsal Cookovi, ať nestrácí můj čas, protože pokud zdarma reportuji chyby a výsledkem je ignorace, je to ztráta mého času. No, kupodivu, bez reakce :-)

Uživatelský avatar
SteveJSF
Příspěvky: 1419
Registrován: 22 bře 2013 07:41

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od SteveJSF » 14 říj 2017 10:17

Mám dojem, že to není jen u Safari. Pochopil jsem to tak, že u každé aplikace, kterou shazuješ (nebo zavíráš, ale nezabíjíš úplně), se uloží snímek obrazovky a ten reprezentuje tu aplikaci v seznamu naposledy spuštěných. A to do té doby, než je "přepíšeš" novým snímkem. Ovšem stavy portrait a landscape existují úplně nezávisle na sobě. Navíc ty snímky můžou být i několik dní staré, dávno neaktuální, což je fakt na hlavu. Už když tuhle funkci zavedli, tak jsem od ní čekal víc. Místo toho v těchto screenech stále vidím informace, které jsem už dávno smazal (zprávy, fotky apod.) a kolikrát jsou to věci, u kterých jsem doufal, že jejich smazáním jsem se jich už definitivně zbavil. Jenže ono ne - i smazaná zpráva je pořád vidět a jde přečíst, i po několika dnech.

swenak
Příspěvky: 2217
Registrován: 03 kvě 2014 16:43

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od swenak » 14 říj 2017 10:29

Je to tak, jak píšeš, to byl jenom příklad. Řešil jsem to měsíce třeba s Komerční bankou, kdy se stávalo, že jsem zavřel app a po čase, když jsem se vracel do app a už proběhl timeout, tak nejdříve jsem viděl třeba na 1 vteřinu poslední data, jako stav zůstatku, průměrný zůstatek, poslední pohyby, pak se app odhlásila a zase se chtěla logovat. Toto nakonec vyřešili, takže teď hned probíhá logout, následně až login, ale trvalo to dlouho, nežo to opravili a nejsem si jist, jestli "oprava" nemá spíše něco s opravou tohoto nesmyslu v iOS11 a v iOS10 by to blblo pořád.

V tom Safari je těch vad více, např. tab při přepínání ukazuje úplně jinou lavičku, než je skutečný obsah. O tom, že se ten obsah načítá po výbrání znovu nemluvě. To samé při přechodu na předchodí stránky, kde se obsah často načítá znovu, problikává, než se načte a přesune na původní pozici. Nebo, pokud si třeba otevřu www firmy s adresou a když potřebuju po čase adresu, tak pokud nejde net, nebo jde pomalu, tak mám smůlu.

O nekonzistentnosti chování nemluvě. Např. při přepínání aplikací, nekďy se obsah aktualzuje, dokonce vidím i přehrávání videa v Infuse a někdy je tam statický obrázek filmu před půl hodinou. Když to do toho ještě začnu manévrovat portrait/landscape, tak je to na palici.

Toto vše jsem jim popisoval přesně i s tím zdůvodněním, jak píšeš, ale ani po 2 letech neopraveno. Alespoň teď v iOS11 opravili to, že aplikace se otevírá v té orientaci, ve které je aktuálně telefon a ne ve které byl naposled, nebo ve které byla předcházející aplikace. Ale i to se v rámci bet měnilo a ani teď to není úplně OK. Ono mi přijde, že obecně landscape na iPhonech je nějak v nemilosti, hodně aplikací to neumí vůbec, což je ten lepší případ, ale některé po spuštění ukážou hezky landscape splashscreen, ale pak se přepnou do portrait (např. právě KB). Nebo třeba nejhorší jsou aplikace jako Viber, kdy seznam kontaktů je pouze portrait, ale chatovací okno už umí být i landscape. Nebo Stream.cz, seznam videí jenom portrait, videa ale samozřejmě koukám v landscape.
Přílohy
IMG_5506.jpg
IMG_6051.jpg
Naposledy upravil(a) swenak dne 14 říj 2017 12:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
SteveJSF
Příspěvky: 1419
Registrován: 22 bře 2013 07:41

Feedback Assistance

Příspěvek od SteveJSF » 14 říj 2017 12:45

Když už jsme v tom, tak bych vytáhl ještě jednu věc - nevím, jestli to někdo reportoval, nicméně oprava asi v nedohlednu (na iPhonu iOS11 ještě nemám).

Jde o tlačítko v nativní aplikaci Minutka (Timer), tedy funkce v Hodinách. Levé spodní tlačítko se na iPhonu jmenuje "Zrušit", ale na iPadu jmenuje "Hotovo". Je to dost matoucí - nesčetněkrát jsem si ve spěchu nastavil důležitý odpočet, který jsem nevím proč chtěl potvrdit tlačítkem Hotovo (prostě se nabízelo) a místo toho jsem ten odpočet zrušil (na iPhonu se mi to nestává - tam je napsáno Zrušit, tak to nemačkám).

Zaráží mě, že stejná funkce ve stejném iOS není v souladu na iPhonech i na iPadech.

swenak
Příspěvky: 2217
Registrován: 03 kvě 2014 16:43

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od swenak » 14 říj 2017 12:56

Ještě, že nemám iPad :-) Takových věcí tam je mraky, co by šlo upravit, opravit, změnit. Já už nereportuju, jenom nedávno jsem reportoval jednu věc opakovaně, protože mě extra se.e, ale opět nic. Resp. jsou 2 věci, co mě extra .... Asi 2,5 roku jsem si ukládal screeny toho, co je špatně, ale už jsem to promazal, protože se mi nechce tomu věnovat čas. Ne, že bych ho neměl, ale je to mrhání :-( Ono když se podívám, jaké veřejné problémy v iOS jsou, až ostudné, ale Apple to neřeší, tak asi nejde čekat, že změní překlad.

Jenom pak už někdy vidím rudě, když někdo obhajuje Apple, jak je vůči Andridu odladěný, bez chyb, dokonalý, .... .

Uživatelský avatar
Jadro
Příspěvky: 758
Registrován: 24 lis 2013 18:19

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od Jadro » 14 říj 2017 15:09

Vsak snad od iOS7 nefunguje v Kontaktech na iP ta lista vpravo s pismenkama. Funguje jen do T. Resp s nasgavenou CJ. Pokud je iP nastaveny na AJ, je to OK. Takze 4 roky. Relortovalo to jen tady z fora nekolik lidi. A nic.
Jinak je to blby. Ale iOS 11 mi zacalo dost blbnout. Zacaly se mi i samy odpojovat Fenix3. Ted mam SGS8 a musim rict, ze tyhle problemy nemam

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

swenak
Příspěvky: 2217
Registrován: 03 kvě 2014 16:43

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od swenak » 14 říj 2017 15:15

A bude hůř. Pokud si pamatuji, tak o iOS10 se říkalo, že to bude doladěná 9. Kde jsme, to vidíme. Smutné ovšem je, že ač je (alespoň dle mého) iOS čím dál horší, tak pořád je to menší zlo, tedy pokud beru kombinace HW+SW. Android se už dá používat, dá se doladit a upravit (bezpečnost teď nechám stranou), ale pořádný HW ne a ne :-( Ale přijde mi, že to jde dobrým směrem, kdežto Apple tak nějak přešlapuje v bahně. Ale to je jistě věc subjektivní.

Uživatelský avatar
SteveJSF
Příspěvky: 1419
Registrován: 22 bře 2013 07:41

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od SteveJSF » 14 říj 2017 19:38

To bychom se zase vraceli k tomu "za Steva Jobse by se to nestalo" apod. Nebyval jsem toho zrovna zastancem, ale cim dal casteji si to pripominam a verim, ze na nektere veci byl Steve natolik rapl, ze by je asi opravdu nedopustil. Ale kdo vi. S tim preslapovanim v bahne souhlasim.

MICKI2701000
Příspěvky: 1771
Registrován: 11 čer 2013 10:43
Bydliště: Brno

Re: Feedback Assistance

Příspěvek od MICKI2701000 » 18 říj 2017 12:37

Mne zas se, zkur. pristupnost co byla doladena opravej ji a v dalsi verzi opet zku.
Jinak k cemu mi je reportovani kdyz mi ani nikdo nenapise dekujeme, ale neni to pro nas natolik zavazne atd.?
Hlavne, ze se apple chvasta pristupnosti, to, ze tenkrat dostali flastr od FU USA uz mlcej.
iPhone 5S 64 GB
Mobile JuicePack
MBA 13 1,7 I5, 8 GB ram 512 SSD
3 TB TimeCapsule
Airport Express
LifeProof Nuud
Aftershokz Sportz M2 Headphones
Plantronics Voyager Legend Bluetooth

Odpovědět