Problém s iMessage

Potřebujete pomoc či radu s iOS? Řešíte updaty, synchronizaci, spolupráci iCloud apod? Poradíme Vám.

Moderátoři: MichalM.Mac, zmiy, dandas, AdamVyborny, Macforum_Admin, pekros, Brozik, pueblaa, hynecheck

Odpovědět
mikeencz
Příspěvky: 1
Registrován: 24 led 2017 16:53

Problém s iMessage

Příspěvek od mikeencz » 24 led 2017 17:12

Ahoj, řešim jeden problém s imessage a už jsem bezradný. Proto se obracím sem jestli třeba někdo nebude vědět nějakou radu.

Už asi 3 měsíce bojuji s tím, že se mi každý den minimálně jednou zasekne imessage při odeslání. Status bar při odesílání se zasekne asi v 90% a nic nepomáhá. Jediné co pomůže je restart dvojhmatem.
Po restartu už odesílání funguje a přijde třeba 5 zpráv za poslední 2-3h. To záleží na tom za jak dlouho na to přijdu. Telefon je přitom normallně funkční. Jsem na netu, telefonuji atd.

Zkoušel jsem snad už všechno. Zkoušel jsem 3 další různé iphony a všude se problém opakuje. Smazal jsem teda zálohu v icloudu a začal po obnově telefonu načisto. Opět bez úspěchu. Smazal jsem si účet imessage na webu applu. Opět zapl a problém se znovu objevil po 2 dnech. Založil jsem si i nové apple ID a po aktivaci imessage se přihlásil pod tímto novým ID. Opět se to objevilo hned druhý den.

Jistě chápete jak je toto otravné. Navíc jsem na imessage závislý a pokud mi nechodí zprávy a já to zjistím až za 2h je to špatně.

Hledal jsem různě na neut a snad nikde jsem nenašel podobný problém.

Zkoušel jsme na iphone 6 plus, SE, 6S a na 7 a všude se to projevilo. Vždy jen aktuální iOS. SIM jsem vyměnil za úplně novou. lTE aktivní.

Pokud budete někdo vědět nějakou radu budu vděčný.

Uživatelský avatar
Demonicus
Příspěvky: 1685
Registrován: 10 úno 2013 22:56
Bydliště: Morava

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Demonicus » 24 led 2017 23:16

mikeencz píše:Zkoušel jsme na iphone 6 plus, SE, 6S a na 7 a všude se to projevilo.
To jako, že když je sim v jiném telefonu, tak se to projeví? Tak pak je to chyba operátora a musíte to řešit tam ;)
Apple Watch 2 42mm, iPhone 12 PRO Max, Time Capsule, Macbook Air 13"
Synology NAS -412+ -> nejlepší kamarád Apple hraček

Skupina uživatelů Apple Watch >> https://www.facebook.com/groups/582857818814445/ <<

phailo
Příspěvky: 54
Registrován: 02 kvě 2014 23:01

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od phailo » 05 úno 2017 12:45

Demonicus píše:
mikeencz píše:Zkoušel jsme na iphone 6 plus, SE, 6S a na 7 a všude se to projevilo.
To jako, že když je sim v jiném telefonu, tak se to projeví? Tak pak je to chyba operátora a musíte to řešit tam ;)
S iMessage nemá operátor nic společného, kromě datové vrstvy.

Uživatelský avatar
Demonicus
Příspěvky: 1685
Registrován: 10 úno 2013 22:56
Bydliště: Morava

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Demonicus » 06 úno 2017 20:14

To není pravda - jde o datový provoz, ale zároveň přece iMessage první kontroluje, jestli druhá strana má funkční datové připojení a zároveň odesílatel. Pokud v průběhu odesílání budou vypadávat data (přenos dat), tak se bude imessage zkoušet odeslat jako klasická SMS a dojde k problémům.
Já říkám, že pokud stejná sim v jiném telefonu funguje a zároveň tato sim dělá stejný problém v jiném telefonu, je to chyba sim a operátora. Začal bych výměnou sim a pak řešil s tech, podporou operátora.
Apple Watch 2 42mm, iPhone 12 PRO Max, Time Capsule, Macbook Air 13"
Synology NAS -412+ -> nejlepší kamarád Apple hraček

Skupina uživatelů Apple Watch >> https://www.facebook.com/groups/582857818814445/ <<

Uživatelský avatar
Honza.Mac
Příspěvky: 3016
Registrován: 11 kvě 2015 22:12

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Honza.Mac » 06 úno 2017 21:18

Demonicus píše: Já říkám, že pokud stejná sim v jiném telefonu funguje a zároveň tato sim dělá stejný problém v jiném telefonu, je to chyba sim a operátora. Začal bych výměnou sim a pak řešil s tech, podporou operátora.
Co je tohle za pitchovinu ?
Jestli v jednom telefonu funguje a v druhém ne tak za to může operátor ? No tohle jsem nežral fakt ... Nebude chyba v tom druhém telefonu ?
Nehledě na to, že nikdo z českých operátorů ani těch stínovejch nemá v ceníku a všeobecných podmínkách, že iMessage je službou podporovanou !!! Tohle je služba Apple která není standardním a podporovaným protokolem !!!
V mobilních sítích našich, obecně všech GSM operátorů, jsou uznávané a podporované standardy mezi které patří hovory a SMS, data a HD Voice a jiné jsou službami doplňkovými a standardní SMS dá se říci také, jelikož mohou být potlačené (nebudou mít volný timeslot pro přenos) pokud bude GSM BTS operátora plně vytížena standardními hovory jelikož ty mají tu nejvyšší prioritu ...
Takže u operátora s reklamací této služby na sim nepochodíte jelikož je to fukce/služba Apple co nemá s GSM sítěmi ČR nic společného.
Honza.Mac
iPhone 8,8+,X 4dev
iPad Air 2 64 GB
Apple Watch Sport 42 mm
15" MBPro Retina (mid 2012)/16GB/480GB SSD
TB Extern. HDD Transcend StoreJet 500, 256GB
USB 3.0 Extern. HDD LaCie Porsche design 1 TB
Synology NAS DS-218, DS-216play 4TB WD Red

Uživatelský avatar
Mironet
Příspěvky: 1383
Registrován: 02 říj 2012 13:22

Problém s iMessage

Příspěvek od Mironet » 06 úno 2017 21:28

OK, taková je teorie. Mezitím v praxi 99% uživatelů iPhonu včetně mě používají iMessage v ČR bez problémů. Takže někde asi problém bude...

Kromě toho, pokud si na stránkách svého operátora najdu, že prodává iPhone, a přímo u něj uvádí jako featuru službu iMessage, je minimálně na diskuzi, zda se nejedná o službu podporovanou.

Původnímu tazateli: Není důvod spekulovat na fóru, lépe opravdu pořídíte, když budete řešit přímo s operátorem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
Honza.Mac
Příspěvky: 3016
Registrován: 11 kvě 2015 22:12

Problém s iMessage

Příspěvek od Honza.Mac » 06 úno 2017 22:25

Mironet píše:OK, taková je teorie. Mezitím v praxi 99% uživatelů iPhonu včetně mě používají iMessage v ČR bez problémů. Takže někde asi problém bude...
Podpisem smlouvy či aktivací simkarty prvním hovorem jste stvrdil že souhlasíte se všeobecnými podmínkami a ceníkem jenž je nedílnou součástí vašeho smluvního vztahu.
Četl jste všeobecné podmínky ? Je tam zmínka o iMessage ?
To že iPhone podporuje iMessaging uvádí Apple, Alza, CZC, iStyle, iWant ...
Jsou to technické parametry telefonu převzaté z webu výrobce a tudíž mají pouze a jen informativní charakter a nelze je brát jako že je ten daný prodejce/poskytovatel/operátor podporuje ...
Pokud ve všeobecných podmínkách operátora, v sekci služby - jejich provoz a rozsah, naleznete zmínku o podpoře a záruku provozu této služby v režimu 24/7/365 pak navštivte nejbližší firemní prodejnu a řešte to tam, pokud nic takového nenaleznete, je tento topic naprosto bezpředmětný ...
A abych pravdu řekl on bezpředmětný je již od samého počátku ...
OT : Pokud je tazatel na "iMessigingu" závislý nechť se zamyslí nad tím, jestli je to služba hodna "závislosti" ...
Mě zprávy chodí, jsem na nich závislý (monitoring serverů a dohled sítě, nejen počítačové), pravdou je že iM nemám zapnuté a SMS šlapou ...
Honza.Mac
iPhone 8,8+,X 4dev
iPad Air 2 64 GB
Apple Watch Sport 42 mm
15" MBPro Retina (mid 2012)/16GB/480GB SSD
TB Extern. HDD Transcend StoreJet 500, 256GB
USB 3.0 Extern. HDD LaCie Porsche design 1 TB
Synology NAS DS-218, DS-216play 4TB WD Red

Uživatelský avatar
Mironet
Příspěvky: 1383
Registrován: 02 říj 2012 13:22

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Mironet » 07 úno 2017 12:42

Honza.Mac: Na něco se Vás zeptám: Proč sem chodíte?
Já sem třeba chodím proto, že jsem tu a tam schopen někomu pomoct a poradit. Vaše odpověď, ačkoli je fakticky 100% pravdivá, je hodná tiskového oddělení operátora a nepomáhá původnímu tazateli naprosto v ničem. Kdybyste byl vy v jeho situaci, tzn. zákazník českého operátora a uživatel iPhonu, a měl podobný problém s iMessage, opravdu byste vytáhnul smluvní podmínky a poté, co v nich nenašel slovo iMessage byste pokrčil rameny a neřešil to? On má přece relevantní problém, na který jistě existuje řešení a je na správném místě, kde se na něj může zeptat.

Uživatelský avatar
Honza.Mac
Příspěvky: 3016
Registrován: 11 kvě 2015 22:12

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Honza.Mac » 07 úno 2017 13:33

@Mironet : Amo pokud něco konám, hlavně po roce 89, nejprve čtu podmínky, nejen smluvní, nejen všeobecné a nejen obchodní. Bohužel je to důsledek této "porevoluční" doby a pokud něčemu nerozumím, nejsem právně vzdělán, oslovím patřičný subjekt a žádám vysvětlení které pak konzultuji s právními poradci.
A ano, VP studuji a pokrčil bych rameny a v duchu bych si řekl že domáhat se něčeho na co nemám právo je zbytečné, protože "neznalost zákonů neomlouvá", to že všechna ustanovení a zákony této republiky nechrání koncové uživatele je věc druhá.
Domáhat se něčeho co není smluvně ošetřeno je tak trochu šarlatánství.
Chcete znát řešení ? Které obecně uslyší tazatel ?
Více už zde bylo zmíněno, tedy iM je služba Apple a pro Apple zařízení, vaše sim karta je v pořádku, v jiném Samsung telefonu vše funguje jak má, sms jsou odesílány i příjímány, data jsou OK a hovory taktéž, chyba je v telefonu nicméně dle VP vás nic neomezuje ve využívání našich standardních služeb a reklamace se zamítá.
A ano zeptat se může, zde, ale obviňovat poskytovatele je naprosto zbytečné.
I já jsem chodím abych tu a tam poradil, je mi líto že někdy jsou to rady které říznou do živého, neumím totiž mazat med kolem huby a dávat plané naděje ...
Honza.Mac
iPhone 8,8+,X 4dev
iPad Air 2 64 GB
Apple Watch Sport 42 mm
15" MBPro Retina (mid 2012)/16GB/480GB SSD
TB Extern. HDD Transcend StoreJet 500, 256GB
USB 3.0 Extern. HDD LaCie Porsche design 1 TB
Synology NAS DS-218, DS-216play 4TB WD Red

Uživatelský avatar
Mironet
Příspěvky: 1383
Registrován: 02 říj 2012 13:22

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Mironet » 07 úno 2017 13:53

Proč tak antagonisticky?? Nebyla přece řeč o žádném domáhání nebo obviňování. Jen jednoduchá odpověď na jednoduchou otázku, ať už zde nebo u operátora. A slušně podaná odpověď. Ne hned "máte smůlu, konec."

Nic z toho ale mimochodem není ani merito věci. Podstata přece je, že to všem funguje a jednomu člověku ne. To není o vymáhání funkčnosti právní cestou, ale o řešení technického problému.

Uživatelský avatar
Honza.Mac
Příspěvky: 3016
Registrován: 11 kvě 2015 22:12

Problém s iMessage

Příspěvek od Honza.Mac » 07 úno 2017 15:09

Ještě jednou, již na počátku tvrdím, že to není z 99% chyba operátora ale koncového zařízení popřípadě uživatelova Apple ID či "známý" problém DNS a iCloudu kdy některé Apple služby nefungují s DNS servery ISP a musí se nastavit na některé "free" DNS např. Google, NIC či OpenDNS a to zde také bylo zmiňováno tou "nosnou datovou vrstvou" iMessage služeb, tady opět záleží na tom co má uživatel nainstalováno za aplikace, tady stačí nějaké blokátory, firewall, VPN či Mobile Iron, další překážkou může být firemní telefon s "custom" firmwarem spravovaný přes Profile Manager.
Proto tady mělo zaznít zkusit restore do čista a všechna testovaná zařízení nastavit jako nová a neobnovovat ze zálohy, také je důležité prověřit nastavení DNS serverů jak na koncovém zařízení tak routeru Wi-Fi.
Suma sumárum mě z toho stále vychází problém koncových zsřízení ne chyba mobilního operátora.
Pokud by to bylo "chybou operátora" nefungovali by v dané lokalitě mobilní data a zde je to opět 50/50 tedy problém s mobilní sítí a nebo nastavení mobilních dat v telefonu, známé problémy s VoLte, HD Voice atp.
Pokud budou 100% identifikovány problémy se sim kartou ( tedy po restartu služeb na ní, pokud má tazatel sim nepodporující či nekorektně aktivované LTE, pokud v dané lokalitě není BTS upgradovaná na LTE) pak je možné řešit to dotazem u mobilního operátora resp. výměnou sim. Nicméně to bude na 99,9% způsobeno koncovým zařízením ať již po SW (aplikace, nastavení a.j.) stránce či HW stránce (Wi-Fi konfigurace).
EDIT : Dotaz na tazatele, nemáte na zařízeních nainstalovaný iOS 10.3 beta 1 ? Protože včera byla vydána Beta 2 která opravuje chyby v iMessage kdy odesílaný text zablokuje iMessage službu či celé zařízení.
Honza.Mac
iPhone 8,8+,X 4dev
iPad Air 2 64 GB
Apple Watch Sport 42 mm
15" MBPro Retina (mid 2012)/16GB/480GB SSD
TB Extern. HDD Transcend StoreJet 500, 256GB
USB 3.0 Extern. HDD LaCie Porsche design 1 TB
Synology NAS DS-218, DS-216play 4TB WD Red

Uživatelský avatar
Demonicus
Příspěvky: 1685
Registrován: 10 úno 2013 22:56
Bydliště: Morava

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Demonicus » 07 úno 2017 21:17

Honza.Mac píše:
Demonicus píše: Já říkám, že pokud stejná sim v jiném telefonu funguje a zároveň tato sim dělá stejný problém v jiném telefonu, je to chyba sim a operátora. Začal bych výměnou sim a pak řešil s tech, podporou operátora.
Co je tohle za pitchovinu ?
Jestli v jednom telefonu funguje a v druhém ne tak za to může operátor ? No tohle jsem nežral fakt ... Nebude chyba v tom druhém telefonu ?
Nehledě na to, že nikdo z českých operátorů ani těch stínovejch nemá v ceníku a všeobecných podmínkách, že iMessage je službou podporovanou !!! Tohle je služba Apple která není standardním a podporovaným protokolem !!!
V mobilních sítích našich, obecně všech GSM operátorů, jsou uznávané a podporované standardy mezi které patří hovory a SMS, data a HD Voice a jiné jsou službami doplňkovými a standardní SMS dá se říci také, jelikož mohou být potlačené (nebudou mít volný timeslot pro přenos) pokud bude GSM BTS operátora plně vytížena standardními hovory jelikož ty mají tu nejvyšší prioritu ...
Takže u operátora s reklamací této služby na sim nepochodíte jelikož je to fukce/služba Apple co nemá s GSM sítěmi ČR nic společného.
a) zdá se mi to, nebo máš v sobě až příliš agrese?
b) napsal jsem to opačně, než jsem chtěl - v prvním příspěvku to mám správně - pokud sim dělá stejnou chybu v obou přístrojích, je to chyba u operátora - chyba sim, nastavení služeb apod...
c) víš, proč jsem si tím jistý? Protože zatím co ty čteš všechny podmínky, tak já pracuji pro operátora...
Apple Watch 2 42mm, iPhone 12 PRO Max, Time Capsule, Macbook Air 13"
Synology NAS -412+ -> nejlepší kamarád Apple hraček

Skupina uživatelů Apple Watch >> https://www.facebook.com/groups/582857818814445/ <<

Uživatelský avatar
Honza.Mac
Příspěvky: 3016
Registrován: 11 kvě 2015 22:12

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Honza.Mac » 07 úno 2017 21:36

Demonicus píše:
Honza.Mac píše:
Demonicus píše: c) víš, proč jsem si tím jistý? Protože zatím co ty čteš všechny podmínky, tak já pracuji pro operátora...
Tak to dobrý večer, kolego ...
Honza.Mac
iPhone 8,8+,X 4dev
iPad Air 2 64 GB
Apple Watch Sport 42 mm
15" MBPro Retina (mid 2012)/16GB/480GB SSD
TB Extern. HDD Transcend StoreJet 500, 256GB
USB 3.0 Extern. HDD LaCie Porsche design 1 TB
Synology NAS DS-218, DS-216play 4TB WD Red

Uživatelský avatar
Demonicus
Příspěvky: 1685
Registrován: 10 úno 2013 22:56
Bydliště: Morava

Re: Problém s iMessage

Příspěvek od Demonicus » 07 úno 2017 22:17

:lol: "palec hore"
Apple Watch 2 42mm, iPhone 12 PRO Max, Time Capsule, Macbook Air 13"
Synology NAS -412+ -> nejlepší kamarád Apple hraček

Skupina uživatelů Apple Watch >> https://www.facebook.com/groups/582857818814445/ <<

Odpovědět