Zablokovaný iCloud

Vše, co se týká iPadů, iPhonu, iPodů a příslušenství, patří právě sem...

Moderátoři: Renik, MichalM.Mac, Macforum_Admin, hynecheck, pekros, Schumi

Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 28 pro 2017 09:26

Zdravím,

koupila jsem od od jisté paní A, která se dušovala, že telefon je jako nový a všechno funguje, iPhone 5S. Jaké ovšem bylo překvapení, když jsem zjistila, že iPhone není odhlášen z iCloudu a má stále zapnuto Find My iPhone, ovšem na jméno paní B a email paní B. 8-) Tak mám z iPhonu zatím takový iPod s cizím iCloudem. Po pokusu vložit SIM se samozřejmě vyžaduje aktivace, která vyžaduje přihlášení i k účtu paní B.

Paní A od chvíle, co jsem jí o problému napsala, nereaguje.

S paní B (první majitelkou iPhonu) je naopak komunikace na první dojem skvělá, ale tady nastává hlavní problém - ona tvrdí, že zařízení je z jejího účtu už dávno odhlášeno, dokonce mi i posílala výřez obrazovky z webu icloud.com, na kterém moje zařízení doopravdy není. Tvrdí, že by mi ráda pomohla, ale neví jak. A já nevím, jak se přesvědčit, že iPhone skutečně odhlásila. Z druhého pohledu vzato, proč telefon před prodejem paní B sama neodhlásila a nepřipravila k řádnému prodeji paní A?

Paní B mi doporučuje kontaktovat zákaznickou podporu Applu, ale já mám obavy, že se na mě budou dívat jak na nějakou zlodějku - protože o nabytí telefonu nemám žádný dokument, maximálně e-mailovou komunikaci s paní A, potažmo komunikaci s paní B, že by ráda telefon odhlásila, kdyby ještě (podle jejích slov) odhlášený nebyl. Nebo se pletu a má tahle situace řešení? :oops:

Chápu, při osobním převzetí by se tohle nestalo, ale nic nenasvědčovalo nějakému problému - cena byla +/- běžná, komunikace s paní A nebyla podezřelá, dokonce na ni mám i adresu.. :)
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x


Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod sallvator » 28 pro 2017 09:48

Jedine reseni je ze pani B prihlasi svuj ucet v telefonu a find my phone vypne. Pak je jeste moznost telefon hodit do kose nebo vystavit do policky...
sallvator
 
Příspěvky: 824
Registrován: 28 úno 2013 17:29
Poděkoval: 4 x
Poděkovali mu: 42 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 28 pro 2017 09:51

Díky za odpověď.

Takže je doopravdy možné, že na webovém iCloudu je zařízení odhlášené, ale na zařízení je pořád Find My iPhone zapnut? :?
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Schumi » 28 pro 2017 10:01

Mělo by to jít i přes web, ale telefon se musí nějak připojit na internet, aby to odhlášení zjistil, což ale bez simkarty nebo Wi-Fi nebude možné .
Uživatelský avatar
Schumi
 
Příspěvky: 1168
Registrován: 31 črc 2012 13:21
Bydliště: Kateřinice
Poděkoval: 22 x
Poděkovali mu: 138 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 28 pro 2017 10:05

K WiFi právě že přihlášený je.
fmi.jpg
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Schumi » 28 pro 2017 10:15

Tak potom je možné, že paní kecá a heslo vůbec nezná ...
Uživatelský avatar
Schumi
 
Příspěvky: 1168
Registrován: 31 črc 2012 13:21
Bydliště: Kateřinice
Poděkoval: 22 x
Poděkovali mu: 138 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 28 pro 2017 10:21

Toho se trochu obávám, ale díky za potvrzení toho, co jsem si myslela. :(

Díky za pomoc při řešení problému. ;)
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Zablokovaný iCloud

Příspěvekod SteveJSF » 28 pro 2017 11:31

Všechno jde vyřešit na webu, viz odkaz a v něm druhý článek.

https://support.apple.com/cs-cz/HT201351

Při aktivaci iPhonu se pak předpokládá připojení na internet - buď toho iPhonu nebo počítače, k němuž je iPhone připojený a provádí přes něj aktivaci.
Co se týče problému s paní A a s paní B, to už je druhá věc. Pokud paní A nekomunikuje, pak je to nejspíš podvodnice - prodala něco, co neodpovídá danému stavu (přístroj není odhlášen) a měla by tedy vrátit peníze. Jinak ji nahlásit na Policii. Pokud paní B komunikuje, mělo by to jít vyřešit bez paní A, ale nikde není záruka, že ani tady nejde o podvod. Adresu, na kterou je ten iPhone zamčený, přece neznáme a nikdy nezjistíme. Paní B (pokud taková opravdu existuje) může tvrdit co chce, adres podobných té “zamykací” si může vytvořit klidně tisíc a pokud ona řekne, že všechno udělala, pak můžete ještě požádat Apple linku. Oni vám správný mail nesdělí (prostě pro vás zůstává utajen), ale když jim sdělíte ten co znáte, třeba vám potvrdí, že je to skutečně on.
Jinak máte bezcenný kus šrotu.
Uživatelský avatar
SteveJSF
 
Příspěvky: 1260
Registrován: 22 bře 2013 07:41
Poděkoval: 77 x
Poděkovali mu: 111 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 28 pro 2017 12:14

Možná jsem se nevyjádřila úplně jasně, v tom případě se omlouvám. Postup, jak odebrat zařízení, je mi znám. ;)

Momentálně je iPhone asi tak ve stavu iPodu Touch - všechno, kromě GSM a iCloudu, normálně funguje. Jenže kvůli tomu jsem nesháněla telefon. :)

E-mailovou adresu, na kterou je to zamčené, znám, jenom jsem ji na screenshotu zakryla. Všechny zprávy s paní B přicházejí z toho mailu, takže v tom snad problém není. Potíž je, že na údajně odhlášeném zařízení, přestože je připojené k internetu přes WiFi, nejde vypnout Find My iPhone, tudíž ani odebrat účet, ani provést Restore v iTunes. Skoro se zdá, jako kdyby paní B neznala ke svému účtu heslo a snažila se mě přesvědčit, že chyba je na mojí straně.
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod SteveJSF » 28 pro 2017 12:25

Aha, takže není problém s aktivací iPhonu - ten je teď aktivovaný. Holt jste odkázaná na paní B. V každém případě jste špatně nakoupila - nepodívala jste se, jestli je nebo není iPhone odhlášený. Jiná cesta než přes paní B není.
Uživatelský avatar
SteveJSF
 
Příspěvky: 1260
Registrován: 22 bře 2013 07:41
Poděkoval: 77 x
Poděkovali mu: 111 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Bixby » 28 pro 2017 15:50

Elisabeth píše:Možná jsem se nevyjádřila úplně jasně, v tom případě se omlouvám. Postup, jak odebrat zařízení, je mi znám. ;)

Momentálně je iPhone asi tak ve stavu iPodu Touch - všechno, kromě GSM a iCloudu, normálně funguje. Jenže kvůli tomu jsem nesháněla telefon. :)

E-mailovou adresu, na kterou je to zamčené, znám, jenom jsem ji na screenshotu zakryla. Všechny zprávy s paní B přicházejí z toho mailu, takže v tom snad problém není. Potíž je, že na údajně odhlášeném zařízení, přestože je připojené k internetu přes WiFi, nejde vypnout Find My iPhone, tudíž ani odebrat účet, ani provést Restore v iTunes. Skoro se zdá, jako kdyby paní B neznala ke svému účtu heslo a snažila se mě přesvědčit, že chyba je na mojí straně.


Bez hesla Find my iPhone na tom telefonu nijak nevypnete. Pokud heslo nezná, at'ho obnoví, když Vám píše z toho emailu. Obnovení hesla mám namysli k apple ID, ne k emailu na seznamu. A to heslo Vám sdělí, at'to vypnete. Až to provedete a odstraníte i iCloud účet z telefonu, může si opět změnit heslo ta paní. A vy si zadáte v telefonu už svůj účet.
Pokud s tím má problém, tak kecá...
Bixby
 
Příspěvky: 42
Registrován: 03 pro 2017 01:34
Poděkoval: 0 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Hajnejch » 28 pro 2017 19:00

A nebylo by lepší si za tou paní zaject osobně a vyřešit to na místě? I kdyby to bylo přes celou republiku tak to pořád vyjde levněji jak druhý telefon. A pokud jsou obě paní ze stejného města tak o to je to snažší.
Doporučuji k pročtení Jak používat Macforum
Uživatelský avatar
Hajnejch
 
Příspěvky: 2428
Registrován: 10 říj 2013 07:17
Bydliště: Všude zdejší
Poděkoval: 118 x
Poděkovali mu: 231 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 03 led 2018 18:41

Lepší by to určitě bylo, ale paní B přestala po návrhu řešení v takovém stylu komunikovat taky. Takže teď zbývá řešit paní A. 8-)

Mám k tomu ještě jeden dotaz. Když měla paní B jako operátora Vodafone CZ, na kterého iPhone aktivovala (resp. v Nastavení => Informace byl u pole "Operátor"), mohla paní A používat telefon se svojí SIM, třeba v případě, že by též měla Vodafone?
Mně se po vložení SIM pro O2 CZ ukáže klasická aktivační obrazovka (resp. Activation Lock obrazovka), viz obrázek níže. Nicméně paní A tvrdí, že s telefonem šlo normálně volat. :x

image 1.png


Jinak všem děkuji za všechny odpovědi. :oops:
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Mironet » 03 led 2018 19:58

Pokud se nepletu tak operátor s tím vůbec nesouvisí. iPhone pouze vyžaduje při prvním spuštění vloženou SIM, sám moc nechápu proč. Jednou jsem myslím aktivoval i na prošlou SIM, která byla už blokovaná a nemohla se ani přihlásit k síti. Po první aktivaci už se dají SIM prohazovat jak chcete.
Uživatelský avatar
Mironet
 
Příspěvky: 749
Registrován: 02 říj 2012 13:22
Poděkoval: 42 x
Poděkovali mu: 80 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 03 led 2018 20:36

Tak proč po mne tedy iPhone chce přihlášení k Apple ID? :|
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod rony » 03 led 2018 20:49

lebo najprv sa z telefonu musi odpojit aplle id povodneho majitela.

to vie dotycny spravit aj na doalku http://appleid.apple.com

musi to urobit on, nikto iny a nijako inak to nejde. musi previazanie jeho konta appleid s tym iphonom prerusit.
bud je hlupy a nevie ako alebo sral na zapamatanie si hesiel alebo vam klame a snazi sa vas kecanim zaviest mimo pointu.

az po tom ako odstrani previazanie az potom mozete do telefonu vlozit vase vlastne nove appleid (resp ak uz nejake mate tak to).

celkovo niet moc co skusat a spekulovat:

predajca nech si to zoberie naspat, alebo nech vam to prepojenie zrusi. ak sa bude vytacat a to uz vlastne robi, tak je to podvod a predal vam nefunkcny iphone. podla toho co citam, jednoznacne predal vam ako laikovi iphone ktory tiez asi kupil ako vy - bloknuty na appleid a este ste mu zaplatili ;)))
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Macbook Air i7  iPhone 1 / 4 / 5S /6S plus  iPad Pro  Pencil  TV4  WATCH  AirPods
Uživatelský avatar
rony
 
Příspěvky: 2443
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Poděkoval: 196 x
Poděkovali mu: 217 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod rony » 03 led 2018 20:52

sallvator píše:Jedine reseni je ze pani B prihlasi svuj ucet v telefonu a find my phone vypne. Pak je jeste moznost telefon hodit do kose nebo vystavit do policky...


odpojit to nemusi v telefone

moze to urobit na webe http://appleid.apple.com alebo http://www.icloud.com

poucena osoba to zvladne za 15 minut a menej skusenej staci poslat KB od Apple s navodom co urobit po predaji telefonu ked treba dodatocne odpojit find my iphone


tu mate navod

https://support.apple.com/sk-sk/HT201351

nie pre vas pre tu osobu ktorej appleid je v tom telefone
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Macbook Air i7  iPhone 1 / 4 / 5S /6S plus  iPad Pro  Pencil  TV4  WATCH  AirPods
Uživatelský avatar
rony
 
Příspěvky: 2443
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Poděkoval: 196 x
Poděkovali mu: 217 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 03 led 2018 20:55

Díky za odpověď. ;)

No, jediné schůdné řešení je asi vrácení peněz. :|

Chápu, že s tím telefonem nic neudělám, ale teď mi paní nasadila do hlavy trochu brouky s tím, že tvrdí, že jí šlo s iPhonem normálně volat, což mně se zdá nemožné. Děkuji za potvrzení.


rony: Ano, tohle všechno vím, ale původní majitelka, na kterou je Apple ID přihlášené, to očividně odhlásit nedokáže. Stejně ale díky za odpověď. ;)
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod ra3662 » 03 led 2018 21:00

Pak je tu ještě možnost že někdov okolí prodejce jej kontaktuje a vypne službu. Pokud prodejce souhlasí.
Hodných duší je všude plno.
Uživatelský avatar
ra3662
 
Příspěvky: 2888
Registrován: 14 srp 2012 10:25
Bydliště: Ostrava
Poděkoval: 26 x
Poděkovali mu: 202 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod Elisabeth » 03 led 2018 21:05

Díky za nabídku, ale vzhledem k tomu, že paní, na jejíž ID je to přihlášené, tvrdí, že telefon z účtu odhlásila, načež komunikaci přerušila, tak myslím, že vrácení peněz od paní, která to prodala mně, bude asi nejschůdnějším řešením.

Děkuji moc za pomoc při řešení. :oops:
Elisabeth
 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 pro 2017 09:07
Poděkoval: 3 x
Poděkovali mu: 0 x

Re: Zablokovaný iCloud

Příspěvekod rony » 03 led 2018 21:09

ta pani mozno tvrdi spravne, nemala ani potuchy ze tam ma apleid,raz za cas si to vypytalo heslo to vlozila ale mohlo byt ze cely cas ani nemusela a tak tvrdi ze jej to fungovalo

to chapem ale nemoze sa po predaji na to vykaslat a eurobot jednoduchy ukon, link mate toto dokaze spravit aj tupec.

aj mne sa raz stalo ze som dodatocne odpajal predane zariadenke lebo som po obnoveni don vlozil svoje appleid na kontrolu kupujuceho ze je stroj ok...
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Macbook Air i7  iPhone 1 / 4 / 5S /6S plus  iPad Pro  Pencil  TV4  WATCH  AirPods
Uživatelský avatar
rony
 
Příspěvky: 2443
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Poděkoval: 196 x
Poděkovali mu: 217 x


Zpět na iPad / iPhone / iPod