komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Tato sekce je určena všem začínajícím Apple uživatelům, kteří potřebují pomoc a nejsou si jistí, do které ze sekcí jejich dotaz přesně patří. Pokud se Vám nepodařilo pomocí vyhledávání najít řešení pro Váš problém, tak neváhejte a napište svůj dotaz právě sem. Neexistují hloupé otázky, jen hloupé odpovědi.

Moderátoři: Alisczech, RadimSvidrnoch, emkei, MichalM.Mac, Streeter, Renik, zmiy, dandas

Odpovědět
czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 24 led 2014 21:20

Zdravím,

od listopadu do dneška jsem 4x úspěšně reklamoval iPhone 5 zakoupený od Applu, pokud dobře chápu zákon, tak po 4. reklamaci mám nárok na vrácení peněz. Volal jsem tedy do Applu, kde po pár přepojení jsem mluvil s paní z Irska a ta mi řekla, že mi maximálně můžou poslat nový iPhone 5, ale peníze ne a to se nejdřív oháněla, ať to zkusím řešit s operátorem a kdesi cosi :-) Prostě jak to cítím já, Applu se nechtějí vracet peníze, řešil někdo podobnou situaci?

Díky za každý postřeh
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Uživatelský avatar
davidhavir
Příspěvky: 212
Registrován: 15 črc 2012 22:05
Bydliště: Červený Kostelec/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od davidhavir » 24 led 2014 22:26

Nejsem v zákonech nijak znalý, vůbec ne v těch nových, ale když jsem tehdá reklamoval Siemens SX1, tak to bylo 3x reklamace stejného problému, pak peníze, pokud to ale u vás pasuje do toho jednohu problému, myslím, že by to měli dle zákona, nezměnil-li se, na vyžádání vrátit
Apple Watch Sport
iPhone 6 Plus
MacBook 12 (2016)

Uživatelský avatar
Demonicus
Příspěvky: 1685
Registrován: 10 úno 2013 22:56
Bydliště: Morava

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Demonicus » 25 led 2014 00:05

Dle staréno obč. zákoníku - při třetí stejné závadě, případně při čtvrté různé už nemáte posílat zařízení na reklamaci, ale požadovat odstoupení od kupní smlouvy a tedy požadovat peníze.
Telefon ale musí aktuálně vykazovat závadu a vy ho neposíláte na reklamaci, ale rozporujete kupní smlouvu. Pokud jste ho úspěšně vyreklamoval, tedy máte opravený telefon, tak s tím nic nenaděláte.
Apple Watch 2 42mm, iPhone 12 PRO Max, Time Capsule, Macbook Air 13"
Synology NAS -412+ -> nejlepší kamarád Apple hraček

Skupina uživatelů Apple Watch >> https://www.facebook.com/groups/582857818814445/ <<

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 25 led 2014 08:07

Respektive 4. zavadu jsem si nechal v servisu jen zdokumentovat a pote zavolal do Applu, cili oprava neprobehla.
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Maaara
Příspěvky: 357
Registrován: 27 říj 2013 17:45

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Maaara » 25 led 2014 09:32

Ale ta operatorka ma pravdu v tom, ze odstoupeni od smlouvy musite uplatnit u prodejce tj. ve vasem pripade u operatora. On dostal penize od vas, tak jedine on vam je muze take vratit, ne vyrobce. Jestliže mate ze servisu zdokumentovane vse, vezme to a sup s tim k prodejci. Zrovna operator s tim problemy delat nebude...

Uživatelský avatar
Schumi
Příspěvky: 1189
Registrován: 31 črc 2012 13:21
Bydliště: Příbor

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Schumi » 25 led 2014 09:35

On byl tedy kupovaný přesně kde ?

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 25 led 2014 09:36

Mobil je zakoupený přímo od Applu, prodejce je tudíž Apple, však to píšu hned v první větě. :-) Toho operátora mi navrhla a když jsem jí řekl, to co Vám, tak otočila, že mě přepojí na customer service a tam ta samá písnička :(
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Uživatelský avatar
Schumi
Příspěvky: 1189
Registrován: 31 črc 2012 13:21
Bydliště: Příbor

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Schumi » 25 led 2014 09:40

Jasně, že píšeš, ale to ať to řešíš s operátorem bylo matoucí ...

Asi bych jim ještě zavolal a informoval je, že chci kvůli těm závadám odstoupit od kupní smlouvy, ať mi řeknou jak to mám udělat.
Jinak Apple má na svých stránkách několik odkazů co se týče záruky a jedním z nich je i tento http://www.evropskyspotrebitel.cz, kde by ti měli teoreticky zdarma poradit jak na to ...

Maaara
Příspěvky: 357
Registrován: 27 říj 2013 17:45

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Maaara » 25 led 2014 10:40

Aha, ten operator me zmatl :-) Tak to zkus znova a pokud to nepujde, posli jim telefon postou s dodejkou + odstoupeni od smlouvy + se vsemi doklady od servisu.

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od lipon » 25 led 2014 14:21

a po kařdé reklamaci ti vrátili stejný přístroj (opravený) nebo vždy nový?
edit k výše uvedenému: telefon bych jim rovnou neposílal - poslal bych jim pídemně na dodejku odstoupení od kupní smlouvy s tím, že jsi připraven jim tlf. vrátit a proto ať ti oznámí adresu, kam ho máš poslat;
přiložit kopie dokladů, o které opíráš odstoupení
odstoupení samozřejmě ve 2 originálech podepsané, jedno si nechat a druhé jim poslat a určitě si udělat kopii kompletní dokumentace, kterou jim s tím posíláš

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 25 led 2014 19:08

vždy jsem dostal nový kus a nutno říci, že vždy byl ten nový kus vadný

v pondělí zase zavolám na českou Apple linku a uvidím, nicméně jsem z přístupu rozčarovaný, když vidím, jak lehce se tyto problémy řeší v zahraničí ....
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od lipon » 25 led 2014 22:17

aha, tak ten můj předchozí příspěvek o odstupování vycházel z domněnky, že to byl pořád jeden a týž aparát

v případě výměny se však jedná o nové zboží a opět tam znovu od počátku běží odpovědnost za vady, tzn. jako bys koupil nový kus, znova musí buď třikrát do opravy pro stejnou vadu nebo více různých vad, aby se uplatnila domněnka neodstranitelné vady a s tím spojené následky (jedním z nich je právo odstoupit od kupní smlouvy); jednou z možností řešení odpovědnosti ze strany prodávajícího je výměna za nový kus = "reset" práv z odpovědnosti za vady

ze kdy je poslední výměna? (přiznávám, že úpravu odpovědnosti za vady dle NOZ jsem ještě do detailu nestudoval, jestli se to principiálně změnilo oproti OZ)

takže sice nejednali úplně kompetentně (viz poslání k operátorovi-možná z neznalosti našeho trhu), ale s nějvětší pravděpobností (dke starého OZ) měli pravdu v tom, že nemůžeš odstoupit od kupní smlouvy, neb jso nenaplnil podmínky pro účinné odstoupení

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 25 led 2014 22:28

31.10.13 - první reklamace, 12.11.13 - druhá, 28.11.13 - třetí a 23.1.14 poslední, takové veselé 3 měsíce s iPhonem :-)

V tom případě teoreticky nelze u Applu odstoupit od smlouvy, protože on nikdy telefony neopravuje, ale vždy je mění za nový kus?
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Maaara
Příspěvky: 357
Registrován: 27 říj 2013 17:45

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Maaara » 25 led 2014 22:31

Aha tak s tim jsi mel zacit, ze jsi pokazde dostal novy kus s novou zarukou :-). V tom pripade mas smolika a odstoupit bude tezsi. Muzes to zkusit uhrat na to, ze do sesti mesicu od prodeje je vyrobek povazovan za novy a chyba je pak vadou uz z vyroby a kdyz to reklamujes, muzes krome opravy a vymeny odstoupit od smlouvy.
Tak to bylo ve starem OZ, posledni vymenu mas uz letos a to nevim, jestli tohle plati i v novem OZ.

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 25 led 2014 22:40

Bohužel iPhone byl kupován v listopadu 2012, takže 6 měsíců je pryč .... já myslel, že je všeobecně známo, že iPhone se vždy mění kus za kus :-)

V tom případě ale servisy Applu (nebo Apple sám?) nedodržují literu zákona, jelikož s novým vyměněným kusem, neprodlužují záruku a stále běží záruka stará.
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Uživatelský avatar
petr.sybol
Příspěvky: 559
Registrován: 22 led 2013 14:58
Bydliště: Praha

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od petr.sybol » 25 led 2014 23:01

Kdyz jsem nedavno s Apple resil reklamaci retina iPadu ohledne zluteho podsviceni, tak mi slecna na lince sama nabidka refundaci nebo vymenu. Ale jednalo se o nove rozbaleny iPad.
| iPhone 12 Mini 64GB |
| iPad Pro M1 2021 | Apple TV 4K 2022 |

Uživatelský avatar
Jadro
Příspěvky: 758
Registrován: 24 lis 2013 18:19

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Jadro » 25 led 2014 23:19

To je neco jineho. Protoze jsi mel narok na odstoupeni od smlouvy ve 14 denni lhute (nakup pres internet)

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od lipon » 26 led 2014 00:47

czhook píše:Bohužel iPhone byl kupován v listopadu 2012, takže 6 měsíců je pryč .... já myslel, že je všeobecně známo, že iPhone se vždy mění kus za kus :-)
není pryč - lhůta počíná běžet znovu u nového zboží, Maaara to trochu zkomolil - po dobu prvních 6 měsíců se má za to, že vada byla od počátku a důkazní břemeno vady se tím přesouvá na prodávajícího; poté je na kupujícím prokázat, že vada byla od počátku

přestanou stále dávat nové ve chvíli, až jim nové kusy dojdou, pak by zřejmě nabídli vrácení peněz

odstoupení bych dal i tak, víceméně odůvodněné tak, jak píše Maaara
V tom případě ale servisy Applu (nebo Apple sám?) nedodržují literu zákona, jelikož s novým vyměněným kusem, neprodlužují záruku a stále běží záruka stará.
tzv. záruka běží nová, protože se jedná o nové zboží - proto se těžko odstupuje pro trojí objevivší se vadu na TÉMŽE zboží

a ano, je rozdíl ve vrácení v prvních 14 dnech - to je dle ustanovení o smlouvách uzavíraných na dálku (eshop), a pak těch 6 měsíců - odpovědnost za vady je uvedena v části o kupi zboží v obchodě (kupní smlouvy), vztahující se na eshopy i stoneshopy

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 31 led 2014 14:18

Tak jak jsem slíbil, píšu update....

Znovu jsem zavolal a trval na vrácení peněz a zase ta samá písnička - its not an option - inu začal jsem citovat zákon a najednou nabídla operátorka iPhone 5C, ten jsem odmítl, tak mě přepojila na vyšší level a tam už to najednou šlo - pošlou iPhone 5S (s tím jsem ok, stejně bych si za vrácené peníze pořídil 5S), jen jim pošlu všechny dokumenty ze servisu a je to hotové ....

Takže to vypadá na happy end, ale říkám si, že jim to za to stojí, čistého času jsem strávil na lince cca 120minut než jsme se dopracovali k výsledku a to mě jímá hrůza, kdybych dále trval na vrácení peněz, to by mě přepojili asi rovnou na Tima Cooka :-)
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Jakham
Příspěvky: 73
Registrován: 19 úno 2013 10:42

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Jakham » 31 led 2014 14:39

Rád bych doplnil pro všechny...

Od nového roku se mění znění zákona. Pokud Vám bude vyměněn přístroj např. 14dní před koncem reklamace, tak na ten vyměněný platí pouze 14dní záraku ---> do konce reklamační doby výrobku který jste zakoupil.
MacBook Air 13" 2013 |iPad mini retina 32gb cellular slate grey | iPad Air 1

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od iMe1980 » 31 led 2014 23:18

Kde jste na to přišel?
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

Uživatelský avatar
albertan
Příspěvky: 1857
Registrován: 30 črc 2012 15:08
Bydliště: Calgary, AB, Canada

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od albertan » 01 úno 2014 00:02

Pokud Vám bude vyměněn přístroj např. 14dní před koncem reklamace, tak na ten vyměněný platí pouze 14dní záraku ---> do konce reklamační doby výrobku který jste zakoupil.
Toto je normalni standard v USA a Kanade ...
iPhone 6S 128GB Samsung Galaxy S7 Edge
Samsung Gear S3 Frontier
iPad Pro 10.5 512GB LTE
Apple TV 4 & 3
MB Pro Retina 15 i7 2.7 GHz 16GB 768GB 2012
MB Air 13 i7 1.7 GHz 8GB 512GB 2013
MS Surface Book i7 with Performance Base 16GB 512GB
2x MacMini

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od iMe1980 » 01 úno 2014 00:52

No to jo, ale v Čechách?
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

Maaara
Příspěvky: 357
Registrován: 27 říj 2013 17:45

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Maaara » 01 úno 2014 11:36

Jj, to je nova vychytavka v novem OZ kterou si tam prodavaci prolobovali... Zaruka se prodlouzi jen o dobu v servisu, jinak konci i kdyz vam daji novou vec posledni den zaruky. Na jednu stranu to chapu, mam kamose co si uz nekolik let takto meni obleceni a boty za nove :-)

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 01 úno 2014 11:51

Dle informací ze servisu Apple se záruka neprodlužuje pří výměně, protože to servis považuje za opravu a ne výměnu za nový kus .... můj iPhone byl kupován v listopadu 2012, poslední výměna byla v lednu 2014, ale záruka běží pořád jen do listopadu 2014 ....
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Uživatelský avatar
iMe1980
Příspěvky: 1149
Registrován: 28 črc 2012 17:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od iMe1980 » 01 úno 2014 11:51

Áha. Hm, ze se o tom nikde ani nešpitlo nebo jsem si možná jen nevšiml. :(
Jablecnysvet.cz je Apple WeBlog, který přináší
recenze, informace a zamyšlení o produktech a životě
společnosti Apple. My originální obsah tvoříme.


http://jablecnysvet.cz

Jakham
Příspěvky: 73
Registrován: 19 úno 2013 10:42

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Jakham » 01 úno 2014 12:27

Doporučuji si nový občanský zákoník pročítat, je tam mnoho dalším pikantností :-)
Naposledy upravil(a) Jakham dne 01 úno 2014 12:54, celkem upraveno 2 x.
MacBook Air 13" 2013 |iPad mini retina 32gb cellular slate grey | iPad Air 1

Uživatelský avatar
Jadro
Příspěvky: 758
Registrován: 24 lis 2013 18:19

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Jadro » 01 úno 2014 12:38

Jedna se o novy OBCANSKY zakonik. Obchodni byl zrusen

Jakham
Příspěvky: 73
Registrován: 19 úno 2013 10:42

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Jakham » 01 úno 2014 12:53

my bad, upraveno.
MacBook Air 13" 2013 |iPad mini retina 32gb cellular slate grey | iPad Air 1

Uživatelský avatar
Jadro
Příspěvky: 758
Registrován: 24 lis 2013 18:19

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Jadro » 01 úno 2014 13:12

Jinak souhlasim, ze je vic nez zajimavy :-)

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od lipon » 01 úno 2014 19:18

Jakham - můžeš uvést zdroj tohoto názoru popř. odkaz na NOZ?

Uživatelský avatar
Demonicus
Příspěvky: 1685
Registrován: 10 úno 2013 22:56
Bydliště: Morava

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od Demonicus » 01 úno 2014 19:31

lipon, jakham má pravdu. Tato klauzle tam opravdu je, ale týká se jen výrobků, které byly zakoupeny po 1.1.2014 včetně.
Apple Watch 2 42mm, iPhone 12 PRO Max, Time Capsule, Macbook Air 13"
Synology NAS -412+ -> nejlepší kamarád Apple hraček

Skupina uživatelů Apple Watch >> https://www.facebook.com/groups/582857818814445/ <<

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od lipon » 01 úno 2014 19:41

czhook píše:Dle informací ze servisu Apple se záruka neprodlužuje pří výměně, protože to servis považuje za opravu a ne výměnu za nový kus .... můj iPhone byl kupován v listopadu 2012, poslední výměna byla v lednu 2014, ale záruka běží pořád jen do listopadu 2014 ....
nezáleží tak na tom, co si o tom myslí servis, ale jak to stanoví příslušný předpis
kdy byla předchozí výměna, před tou ve 2014? Předpokládám, že ve 2013. Tedy se na to ještě vztahoval tehdejší OZ, podle kterého začala znova bežet lhůta odpovědnosti za vady
podle NOZ už to tak není, ale to to neznamená, že se ruší absolutně účinky předchozího OZ. 24 měsíční lhůta by ti tak měla skončit počítaje od předposlední výměny. NOZ nemůže retroaktivně změnit dříve nabytá práva

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od lipon » 01 úno 2014 20:01

proto se ptám na odkaz, jestli jsem to někde přehlíd
co jsem to ted procital, je to tam trochu jinak - ve starem OZ byl opetovny pocatek behu doby vysovne stanoven, v NOZ nic takoveho neni

czhook
Příspěvky: 386
Registrován: 07 zář 2013 21:13

Re: komunikace s irskym Applem - 4.reklamace

Příspěvek od czhook » 12 úno 2014 23:21

Takže chválím Apple za proces výměny, v pondělí si kurýr vyzvedl vadný iPhone a dnes dopoledne mi dovezl nový ....

Co tedy shledávám tragické je, že má stejnou vadu jako předešlé modely - kus displeje zažloutlý, kompletně nový telefon poslaný přímo z továrny v Číně, vyhrál si Apple, už nemám nervy na další výměnu ....
Macbook Air M1
iPhone 15 Pro Max
iPad Pro 11

Odpovědět