vedení účetnictví na Macu
Moderátoři: Alisczech, RadimSvidrnoch, emkei, MichalM.Mac, Streeter, Renik, zmiy, dandas
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: 23 pro 2014 10:35
- Bydliště: Cabo de Gata, Almería, Andalusia, Spain
vedení účetnictví na Macu
Dobrý den všem diskutujícím,
mám na Vás dotaz. Jsem podnikatel a nějak moc se mi rozjelo podnikání tak, že v Numbers už to nelze zvládnout a potřeboval bych proto účetní software. Byl bych docela rád, kdyby byl zdarma nebo alespoň maximálně do 6 000 včetně DPH.
Koukal jsem na ABRA Flexibee, ale ta mě přijde docela drahá.. Zaujala mě ovšem ABRA G3 a G4 a nevím, kterou z nich si vybrat a cenu také neznám. Další firmy, které by vyvíjeli účetní software pro Mac jsem bohužel nenašel. Pokud máte nějaký dobrý tip, prosím sem s ním.
Potřebuji banku a pokladnu v eurech, korunách a dolarech. Dále skladovou evidenci, dále modul nákup, prodej a samozřejmě ještě tvorbu účetních výkazů.
Moc děkuji za rady a přeji pěkný víkend
mám na Vás dotaz. Jsem podnikatel a nějak moc se mi rozjelo podnikání tak, že v Numbers už to nelze zvládnout a potřeboval bych proto účetní software. Byl bych docela rád, kdyby byl zdarma nebo alespoň maximálně do 6 000 včetně DPH.
Koukal jsem na ABRA Flexibee, ale ta mě přijde docela drahá.. Zaujala mě ovšem ABRA G3 a G4 a nevím, kterou z nich si vybrat a cenu také neznám. Další firmy, které by vyvíjeli účetní software pro Mac jsem bohužel nenašel. Pokud máte nějaký dobrý tip, prosím sem s ním.
Potřebuji banku a pokladnu v eurech, korunách a dolarech. Dále skladovou evidenci, dále modul nákup, prodej a samozřejmě ještě tvorbu účetních výkazů.
Moc děkuji za rady a přeji pěkný víkend
iMac 5K - 27'' (2020) - 3,6 GHz Intel Core i9 - 128 GB 2666 MHz DDR4 - Radeon Pro 5500 XT 8 GB - 4 TB SSD
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Re: vedení účetnictví na Macu
FlexiBee je do určitého objemu zdarma. Lze používat i online verzi.
Dřív jsem používal plného klienta. Pak jsem přešel na kombinaci iDoklad + externí účetní
Dřív jsem používal plného klienta. Pak jsem přešel na kombinaci iDoklad + externí účetní
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: 23 pro 2014 10:35
- Bydliště: Cabo de Gata, Almería, Andalusia, Spain
Re: vedení účetnictví na Macu
Áno, iDoklad je pro malé podniky a navíc se nehodí pro eshop, pouze pro malé živnostníky - řemeslníky. Potíž je, že jak jsem již naznačil mám středně velký/velký podnik. Myslel jsem si právě, že seženu něco intuitivního, jednoduchého, rychlého a levného. Mám 3 eshopy, každý orientovaný na jinou oblast a z toho jeden malý, který jsem vedl právě na Macu v Numbers. Mac se mi líbí, pracuje se mi s ním lépe, rychleji atd. Těch výhod je více. Nicméně mě tu chybí pořádný účetní software zdarma nebo jen za mírný poplatek řekněme do 2 400 a něco na způsob účetního software Profit (omlouvám se za reklamu), který mám napojený přímo na dva eshopy a na třetí to chystám a upřímě je vynikající, jak to spolu spolupracuje.
Nicméně tato aplikace není na Mac a to mi vadí. Apple jsem si do jisté míry oblíbil, takže mě mrzí, že na účto musím používat svůj 20 let stařičký plně dostačující stolní počítač s Win XP.
Flexibee není zas tak zdarma. Má omezení na 100 faktur. 100 faktur udělám u každého z těch dvou eshopů za 14 dní a u toho nejmenšího za 2,5 měsíce. Pak bych musel vynaložit tuším 6 950 ,-- bez DPH + cena za chybějící moduly.
Navíc můj provozovatel e-shopového řešení podporuje pouze ,,Money S3, Ekonomický systém POHODA a PROFIT ". Bohužel ani jeden z těchto velikánů na Mac není dostupný a ve virtuálu se to chová strašně to mi věřte. Tudíž mi zatím nezbývá než to provozovat na 20ti letém stařečkovi, který až odejde, tak budu jen těžko hledat náhradu. Protože dnes už seženete pouze počítač s tim příšerným, hnusným, nepřehledným, dlaždicovým Windows 8...
Navíc s tou Abrou nemám vůbec žádnou zkušenost. Měl jsem jí v trial verzi na Macu a v základu tam nejsou sklady, účetní výkazy... to vše je za nemalý doplatek. A celé je to navíc takové nepřehledné, blbě se mi v tom pracuje, pořád se to na něco ptá a pořád má s něčím problém... Takže abru za mě nee...
O iDokladu jsem se už vyjádřil výše.
Děkuji a těším se na další návrhy
Nicméně tato aplikace není na Mac a to mi vadí. Apple jsem si do jisté míry oblíbil, takže mě mrzí, že na účto musím používat svůj 20 let stařičký plně dostačující stolní počítač s Win XP.
Flexibee není zas tak zdarma. Má omezení na 100 faktur. 100 faktur udělám u každého z těch dvou eshopů za 14 dní a u toho nejmenšího za 2,5 měsíce. Pak bych musel vynaložit tuším 6 950 ,-- bez DPH + cena za chybějící moduly.
Navíc můj provozovatel e-shopového řešení podporuje pouze ,,Money S3, Ekonomický systém POHODA a PROFIT ". Bohužel ani jeden z těchto velikánů na Mac není dostupný a ve virtuálu se to chová strašně to mi věřte. Tudíž mi zatím nezbývá než to provozovat na 20ti letém stařečkovi, který až odejde, tak budu jen těžko hledat náhradu. Protože dnes už seženete pouze počítač s tim příšerným, hnusným, nepřehledným, dlaždicovým Windows 8...
Navíc s tou Abrou nemám vůbec žádnou zkušenost. Měl jsem jí v trial verzi na Macu a v základu tam nejsou sklady, účetní výkazy... to vše je za nemalý doplatek. A celé je to navíc takové nepřehledné, blbě se mi v tom pracuje, pořád se to na něco ptá a pořád má s něčím problém... Takže abru za mě nee...
O iDokladu jsem se už vyjádřil výše.
Děkuji a těším se na další návrhy
iMac 5K - 27'' (2020) - 3,6 GHz Intel Core i9 - 128 GB 2666 MHz DDR4 - Radeon Pro 5500 XT 8 GB - 4 TB SSD
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Re: vedení účetnictví na Macu
Zdravím, používám aplikaci - uctoX. Podívejte se na tento program. Je v App Store. Třeba vám pomůže. S pozdravem C
Re: vedení účetnictví na Macu
Pokud máš tři eshopy, které se dají napojit na Money, tak bych šel do Money ve virtuálních Windows na pronajatém serveru. Buďto přímo od Microsoft (Azure), nebo například od Wedosu.
Několik mých zákazníků takhle provozuje Pohodu.
Několik mých zákazníků takhle provozuje Pohodu.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: 23 pro 2014 10:35
- Bydliště: Cabo de Gata, Almería, Andalusia, Spain
Re: vedení účetnictví na Macu
Omlouvám se, že jsem nereagoval ještě včera, ale neměl jsem čas takže :
pro casey To mě nenapadlo. Teď používám program profit, který mám na tom dědečkovi. Ovšem myslím, že moc dlouho už nevydrží, tak se právě snažím najít něco co by bylo nejlepší řešení.
Dobrá jak to funguje a kolik by to teda asi stálo? Roční provoz toho serveru a účetního software Money S3? Hlavně bych to rád měl automatické jako teďka v Profitu, kde právě jen zadám třeba krém ten a ten 100 ks a ono se mě to už propojí s eshopem a zobrazí se skladem 150 ks a já už nic nemusím řešit. Samo se to i odečítá a vše se automaticky přenese do evidence skladů v Profitu. Pak jednou za měsíc dám exportovat faktury do účetního software a je to. Jak to funguje u Money nevím - nemám zkušenost.
pro confusum Na UctoX se určitě podívám. Koukal jsem, že je trial verze na 15 dní, tak to zkusím a ještě si prostuduji možnosti napojení na eshop... Bylo by fajn, kdyby to ten program uměl.
Zatím všem moc děkuji. Vaše návrhy si pečlivě prostuduji a dám Vám sem vědět jak jsem se rozhodl. Pokud máte ještě jiný software nebo nějaké postřehy v již zmíněných účetních softwarech, napište. Budu moc rád.
Děkuji a přeji Vám pěknou neděli
Ad1: Ještě jsem koukal na program Winstorm 10, který umožňuje ve verzi standard napojení na internetové obchody. Ovšem chtějí za něj 12 900,-- bez DPH ve verzi standard. Ale asi ho budu muset zakoupit. Ve verzi start, která je zdarma umožňuje vedení účetnictví až pro 3 firmy. Je to údajně nativní aplikace pro Mac napsaná v Javě.
pro casey To mě nenapadlo. Teď používám program profit, který mám na tom dědečkovi. Ovšem myslím, že moc dlouho už nevydrží, tak se právě snažím najít něco co by bylo nejlepší řešení.
Dobrá jak to funguje a kolik by to teda asi stálo? Roční provoz toho serveru a účetního software Money S3? Hlavně bych to rád měl automatické jako teďka v Profitu, kde právě jen zadám třeba krém ten a ten 100 ks a ono se mě to už propojí s eshopem a zobrazí se skladem 150 ks a já už nic nemusím řešit. Samo se to i odečítá a vše se automaticky přenese do evidence skladů v Profitu. Pak jednou za měsíc dám exportovat faktury do účetního software a je to. Jak to funguje u Money nevím - nemám zkušenost.
pro confusum Na UctoX se určitě podívám. Koukal jsem, že je trial verze na 15 dní, tak to zkusím a ještě si prostuduji možnosti napojení na eshop... Bylo by fajn, kdyby to ten program uměl.
Zatím všem moc děkuji. Vaše návrhy si pečlivě prostuduji a dám Vám sem vědět jak jsem se rozhodl. Pokud máte ještě jiný software nebo nějaké postřehy v již zmíněných účetních softwarech, napište. Budu moc rád.
Děkuji a přeji Vám pěknou neděli
Ad1: Ještě jsem koukal na program Winstorm 10, který umožňuje ve verzi standard napojení na internetové obchody. Ovšem chtějí za něj 12 900,-- bez DPH ve verzi standard. Ale asi ho budu muset zakoupit. Ve verzi start, která je zdarma umožňuje vedení účetnictví až pro 3 firmy. Je to údajně nativní aplikace pro Mac napsaná v Javě.
iMac 5K - 27'' (2020) - 3,6 GHz Intel Core i9 - 128 GB 2666 MHz DDR4 - Radeon Pro 5500 XT 8 GB - 4 TB SSD
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Re: vedení účetnictví na Macu
Pokud máš všechno rozchozené s Profitem, tak jenom na ten virtuální server dáš Profit. Jde hlavně o to, aby ses zbavil závislosti na starém hardware a rizika, že ho jednou zapneš a on prostě nenaběhne.
U Wedosu vyjde základní Windows server tuším pod 300 Kč bez DPH měsíčně. Azure bude dražší.
U Wedosu vyjde základní Windows server tuším pod 300 Kč bez DPH měsíčně. Azure bude dražší.
Re: vedení účetnictví na Macu
nejak mi nesedi středně velká až velká firma a účtování na kolnu sám,
na to si přece najmu účetní ne?
a ta má profex. SW a nic neřeším, neměl by se člověk především věnovat svému byznysu místo aby účtoval?
na to si přece najmu účetní ne?
a ta má profex. SW a nic neřeším, neměl by se člověk především věnovat svému byznysu místo aby účtoval?
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: 23 pro 2014 10:35
- Bydliště: Cabo de Gata, Almería, Andalusia, Spain
Re: vedení účetnictví na Macu
pro casey
je to docela levné US$ 13 per month. Pěkná cena, ještě si o tom něco nastuduji -> bezpečnost, fakturační období etc. a pak uvidim. Buď zvolím toto řešení, nebo jsem ještě dneska volal do Bohemiasoftu a ptal se co by mi oni navrhovali a tam mě řekli, že by mě kdyžtak buď udělali modul na Winstorm nebo něco jiného, že se poradí a ještě mi dají vědět.
pro confusum
UctoX je pro živnostníky a malé firmy. Mám středně velký podnik a potřebuji podporu pro napojení na eshop, což tento program nepodporuje. Díky Ti za návrh.
je to docela levné US$ 13 per month. Pěkná cena, ještě si o tom něco nastuduji -> bezpečnost, fakturační období etc. a pak uvidim. Buď zvolím toto řešení, nebo jsem ještě dneska volal do Bohemiasoftu a ptal se co by mi oni navrhovali a tam mě řekli, že by mě kdyžtak buď udělali modul na Winstorm nebo něco jiného, že se poradí a ještě mi dají vědět.
pro confusum
UctoX je pro živnostníky a malé firmy. Mám středně velký podnik a potřebuji podporu pro napojení na eshop, což tento program nepodporuje. Díky Ti za návrh.
iMac 5K - 27'' (2020) - 3,6 GHz Intel Core i9 - 128 GB 2666 MHz DDR4 - Radeon Pro 5500 XT 8 GB - 4 TB SSD
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: 23 pro 2014 10:35
- Bydliště: Cabo de Gata, Almería, Andalusia, Spain
Re: vedení účetnictví na Macu
pro MartyM
Zatím jsem to zvládal sám i když teď se to za poslední 4 měsíce všechno rozjelo snad o dalších 200% díky obměně sortimentu. Účetní jsem jeden čas hledal a stále hledám, protože jsem pořád jen pracoval a stále pracuji i o víkendech a nezbyl čas na žádné volno. Bohužel v Libereckém kraji jsem v okolí 20 km nikoho nesehnal. Respektive nikoho, kdo by chtěl dělat v Profitu případně jiném kompatibilním ekonomickém softwaru nebo kdo by se chtěl starat o tak velkou firmu. Našel jsem tu pouze jednu (v tom okruhu 20 km) a ta dělá v softwaru od Tichého, který zase nepodporuje Bohemiasoft (poskytovatel mého eshopového řešení) a nehodlá kvůli mě měnit ani kdybych jí to zaplatil, takže by mi zase nefungovala automatizace = další strávený čas navíc.
Jak taková automatizace funguje? Je to jednoduché, když přijmete zboží, můžete se rozhodnout to buď zapsat v eshopu nebo do účetního programu a ono se to synchronizuje. Faktury se Vám hromadí v jedné sekci a vy je jenou za měsíc jen vyexportujete do účetního SW (otázka tak 2*8m minut a 1* 5 minut). V podstatě řeším jen plnění skladu. Výdej se řídí sám. Dále já objednávám u dodavatelů a rodina vyřizuje objednávky. Ještě jeden modul je tam geniální a to sice, že Vás to samo upozorní, že dochází materiál (super věc) pokud to za Vás vyřizuje externista (funguje mi to zatím na jednom shopu ze tří). Společnosti, které provozují platební brány Vám jednou za měsíc pošlou vyúčtování za služby, které se samo synchronizuje s účetním SW a samo se zaúčtuje. Dopravce mám dva GLS a DPD. DPD bych nejraději zrušil, ale někteří ho i přes vysokou cenu stejně stále volí a to je největší peklo (GLS dopravu mám za 59 Kč a DPD za 119 Kč).
Takže eshop se v podstatě řídí skoro celý sám. U některých žádností zákazníků mám přednastavené automatické odpovědi, takže to také není problém.
Ovšem ty věci okolo to už je hodně náročné - objednat, dojet na celnici tam to vyřídit a vyzvednout ty kontejnery, doma vyložit, spočítat, zapsat a pak ještě rozvést zboží mé externí pracovnici. Do toho mi pořád celý den někdo volá pokaždé se to týká jiného shopu, nebo mi volají dodavatelé z Ameriky a Jižní Koreje a to většinou až do 22:00 kdy to najednou utichne a já mám klid (teda jen od telefonů).
Pak jednou měsíčně sednout k počítači vygenerovat přiznání k DPH a spoustu dalších věcí... I když mám v rodině účetní, tak ta mě řekla, že se o tak rozsáhlou firmu starat nebude.
Je to už časově hodně náročné. Má pracovní doba je teď od 5:00 - 1:00 (ano opravdu 1 ráno) a to už jsem do toho zapojil i celou rodinu a sehnal brigádníky na ten třetí nejméně rozjetý eshop, který postupně ale nabírá na obrátkách.
O eshopy se stará celkem 15 velmi spolehlivých lidí a další budu muset asi zase nabrat. V tomto stavu bych jich potřeboval tak minimálně dalších sedm...
Začal jsem v roce 2011 a vůbec by mě nenapadlo, že se to takhle rychle rozroste.Ještě ke všemu když před dvěma lety bylo u obou shopů do 100 objednávek za měsíc...
Zatím jsem to zvládal sám i když teď se to za poslední 4 měsíce všechno rozjelo snad o dalších 200% díky obměně sortimentu. Účetní jsem jeden čas hledal a stále hledám, protože jsem pořád jen pracoval a stále pracuji i o víkendech a nezbyl čas na žádné volno. Bohužel v Libereckém kraji jsem v okolí 20 km nikoho nesehnal. Respektive nikoho, kdo by chtěl dělat v Profitu případně jiném kompatibilním ekonomickém softwaru nebo kdo by se chtěl starat o tak velkou firmu. Našel jsem tu pouze jednu (v tom okruhu 20 km) a ta dělá v softwaru od Tichého, který zase nepodporuje Bohemiasoft (poskytovatel mého eshopového řešení) a nehodlá kvůli mě měnit ani kdybych jí to zaplatil, takže by mi zase nefungovala automatizace = další strávený čas navíc.
Jak taková automatizace funguje? Je to jednoduché, když přijmete zboží, můžete se rozhodnout to buď zapsat v eshopu nebo do účetního programu a ono se to synchronizuje. Faktury se Vám hromadí v jedné sekci a vy je jenou za měsíc jen vyexportujete do účetního SW (otázka tak 2*8m minut a 1* 5 minut). V podstatě řeším jen plnění skladu. Výdej se řídí sám. Dále já objednávám u dodavatelů a rodina vyřizuje objednávky. Ještě jeden modul je tam geniální a to sice, že Vás to samo upozorní, že dochází materiál (super věc) pokud to za Vás vyřizuje externista (funguje mi to zatím na jednom shopu ze tří). Společnosti, které provozují platební brány Vám jednou za měsíc pošlou vyúčtování za služby, které se samo synchronizuje s účetním SW a samo se zaúčtuje. Dopravce mám dva GLS a DPD. DPD bych nejraději zrušil, ale někteří ho i přes vysokou cenu stejně stále volí a to je největší peklo (GLS dopravu mám za 59 Kč a DPD za 119 Kč).
Takže eshop se v podstatě řídí skoro celý sám. U některých žádností zákazníků mám přednastavené automatické odpovědi, takže to také není problém.
Ovšem ty věci okolo to už je hodně náročné - objednat, dojet na celnici tam to vyřídit a vyzvednout ty kontejnery, doma vyložit, spočítat, zapsat a pak ještě rozvést zboží mé externí pracovnici. Do toho mi pořád celý den někdo volá pokaždé se to týká jiného shopu, nebo mi volají dodavatelé z Ameriky a Jižní Koreje a to většinou až do 22:00 kdy to najednou utichne a já mám klid (teda jen od telefonů).
Pak jednou měsíčně sednout k počítači vygenerovat přiznání k DPH a spoustu dalších věcí... I když mám v rodině účetní, tak ta mě řekla, že se o tak rozsáhlou firmu starat nebude.
Je to už časově hodně náročné. Má pracovní doba je teď od 5:00 - 1:00 (ano opravdu 1 ráno) a to už jsem do toho zapojil i celou rodinu a sehnal brigádníky na ten třetí nejméně rozjetý eshop, který postupně ale nabírá na obrátkách.
O eshopy se stará celkem 15 velmi spolehlivých lidí a další budu muset asi zase nabrat. V tomto stavu bych jich potřeboval tak minimálně dalších sedm...
Začal jsem v roce 2011 a vůbec by mě nenapadlo, že se to takhle rychle rozroste.Ještě ke všemu když před dvěma lety bylo u obou shopů do 100 objednávek za měsíc...
iMac 5K - 27'' (2020) - 3,6 GHz Intel Core i9 - 128 GB 2666 MHz DDR4 - Radeon Pro 5500 XT 8 GB - 4 TB SSD
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Re: vedení účetnictví na Macu
Kdyby ses časem rozhodl přejít na Money, můžu se zeptat svých účetních. Jsou sice z Prahy, ale veškerá naše komunikace probíhá elektronicky a vidím se s nimi jednou za rok až dva, takže vzdálenost podle mě nehraje roli
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: 23 pro 2014 10:35
- Bydliště: Cabo de Gata, Almería, Andalusia, Spain
Re: vedení účetnictví na Macu
casey
Díky za nabídku. No ale já myslím, že kdyby ty tvoje účetní viděli můj ,,skvěle fungující systém" tak by asi sami hodně rychle utekli
Přejímky a objednávky nového zboží mám psané na malých papírkách s tím, že ,,to tam pak někdy doplním..."
Jen Ti to tak lehce nastíním: Před třemi dny jsem začal dělat inventůru největšího shopu a když jsem porovnal stav v Profitu s reálným stavem tak.... no jak to říct?... někde mě chybí tři kusy někde mě jich přebývá 59 ks zase se budu muset hrabat v účetnictví až do konce měsíce a počítat každou objednávku abych to měl všechno v pořádku. A pak se ohneš pod stůl a najdeš tam papírek kde máš zase další zboží... Ve finále musíš projít celý měsíc podrobně a doufat, že ti to nějak vyjde
Než v tom největším shopu spočítám zboží ze 163 objednávek... budu v obličeji vypadat o 10 let starší a byť mě není ještě ani 30 budu z toho šedivý jak v 50.
Alespoň že ten třetí shop mně spočítá externistka... a ten druhý největší už mám spočítaný a vše naštěstí sedí... Teď jen nějak dopočítat ten největší...
Ale už jsem si včera řekl, že na ten největší shop budu muset najít taky externistu, protože to evidentně časově nezvládám. Si vem počítáš zboží máš 80% krabice spočítaný a najednou ti zavolá jeden člověk, domluvíš, položíš to a hnedka do 10ti vteřin druhý a třetí
zákazník: ,,Dobrý den, chci vám jen říct že jste mi poslal o 1 ks cocconut milk víc než jsem si objednal, budete to chtít zaplatit?"
já: ,,No.. dobře omlouvám se, tak to nechte být a berte to jako pozornost za velkou objednávku"
zákazník ,,Tak jo, tak moc děkuju"
já ,,nemáte zač, těšíme se na další spolupráci"
a pak zapomeneš kolik si měl takže třeba máš krabici s 200 ks nějakého zboží jsi u 143 ks ale tím jak ti furt volají počítáš najednou 141 nebo 145 ks a už ti to nesedí...
A úplně nejhorší je, když Ti někdo zavolá do atypické objednávky. například si ode mě objednal obchodník 883 ks sweet mint, 197 ks Strawberry Mint proč si neobjednal radši 890 a 200? to se líp počítá....
Díky za nabídku. No ale já myslím, že kdyby ty tvoje účetní viděli můj ,,skvěle fungující systém" tak by asi sami hodně rychle utekli
Přejímky a objednávky nového zboží mám psané na malých papírkách s tím, že ,,to tam pak někdy doplním..."
Jen Ti to tak lehce nastíním: Před třemi dny jsem začal dělat inventůru největšího shopu a když jsem porovnal stav v Profitu s reálným stavem tak.... no jak to říct?... někde mě chybí tři kusy někde mě jich přebývá 59 ks zase se budu muset hrabat v účetnictví až do konce měsíce a počítat každou objednávku abych to měl všechno v pořádku. A pak se ohneš pod stůl a najdeš tam papírek kde máš zase další zboží... Ve finále musíš projít celý měsíc podrobně a doufat, že ti to nějak vyjde
Než v tom největším shopu spočítám zboží ze 163 objednávek... budu v obličeji vypadat o 10 let starší a byť mě není ještě ani 30 budu z toho šedivý jak v 50.
Alespoň že ten třetí shop mně spočítá externistka... a ten druhý největší už mám spočítaný a vše naštěstí sedí... Teď jen nějak dopočítat ten největší...
Ale už jsem si včera řekl, že na ten největší shop budu muset najít taky externistu, protože to evidentně časově nezvládám. Si vem počítáš zboží máš 80% krabice spočítaný a najednou ti zavolá jeden člověk, domluvíš, položíš to a hnedka do 10ti vteřin druhý a třetí
zákazník: ,,Dobrý den, chci vám jen říct že jste mi poslal o 1 ks cocconut milk víc než jsem si objednal, budete to chtít zaplatit?"
já: ,,No.. dobře omlouvám se, tak to nechte být a berte to jako pozornost za velkou objednávku"
zákazník ,,Tak jo, tak moc děkuju"
já ,,nemáte zač, těšíme se na další spolupráci"
a pak zapomeneš kolik si měl takže třeba máš krabici s 200 ks nějakého zboží jsi u 143 ks ale tím jak ti furt volají počítáš najednou 141 nebo 145 ks a už ti to nesedí...
A úplně nejhorší je, když Ti někdo zavolá do atypické objednávky. například si ode mě objednal obchodník 883 ks sweet mint, 197 ks Strawberry Mint proč si neobjednal radši 890 a 200? to se líp počítá....
iMac 5K - 27'' (2020) - 3,6 GHz Intel Core i9 - 128 GB 2666 MHz DDR4 - Radeon Pro 5500 XT 8 GB - 4 TB SSD
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Macbook Pro 16" - 2,3 GHz Intel Core i9 - 64 GB 2666 MHz DDR4 - AMD Radeon Pro 5500M 8 GB GDDR6 - 8 TB SSD
iPhone 13 Pro 256 Mountain Blue
Re: vedení účetnictví na Macu
ja myslim, ze reseni vaseho problemu spociva v sebekazni
staci na to jakykoliv system, ktery je provazany v modulech sklad, ucetnictvi, nebo alespon fakturace.
ucetnictvi jako takove nemusite resit, protoze hlavni vstup/vystup u vas jsou faktury, takze by to mel resit jakykoliv system, a ucetnictvi resi ucetni - ty vas nakonec donuti k programu, ktery pouzivaji samy (budto koupim program, nebo zmenim ucetni - alespon dokud si muzete vybirat:)) )
tzn prijde zbozi - prijmu na sklad v programu
prijde objednavka - udelam fakturu s dodakem, podle dodaku pripravim a zaroven ho dam pro kontrolu ke zbozi s fakturou
tim eliminujete ty "nadbytecne" kusy - ktere muzete dat navrh pri objednavce nad x kusu...dle sveho uvazeni a ne "ze se mi to nepovedlo"
co se tyka toho, jak donutit zakazniky brat si na cele baleni je velmi jednoduche - nevim, kolik je balici jednotka u vaseho zbozi, ale pokud je v krabicce treba 10 ks, tak proste cena je takova, za rozbalene baleni je cena +15%
a spousta lidi to zacne brat po tech celych balicich jednotkach (ktere si urcite vy)... a ostatni to alespon zaplati
a pokud potrebujete nekoho dalsiho...zkuste me kontaktovat via sz .)
staci na to jakykoliv system, ktery je provazany v modulech sklad, ucetnictvi, nebo alespon fakturace.
ucetnictvi jako takove nemusite resit, protoze hlavni vstup/vystup u vas jsou faktury, takze by to mel resit jakykoliv system, a ucetnictvi resi ucetni - ty vas nakonec donuti k programu, ktery pouzivaji samy (budto koupim program, nebo zmenim ucetni - alespon dokud si muzete vybirat:)) )
tzn prijde zbozi - prijmu na sklad v programu
prijde objednavka - udelam fakturu s dodakem, podle dodaku pripravim a zaroven ho dam pro kontrolu ke zbozi s fakturou
tim eliminujete ty "nadbytecne" kusy - ktere muzete dat navrh pri objednavce nad x kusu...dle sveho uvazeni a ne "ze se mi to nepovedlo"
co se tyka toho, jak donutit zakazniky brat si na cele baleni je velmi jednoduche - nevim, kolik je balici jednotka u vaseho zbozi, ale pokud je v krabicce treba 10 ks, tak proste cena je takova, za rozbalene baleni je cena +15%
a spousta lidi to zacne brat po tech celych balicich jednotkach (ktere si urcite vy)... a ostatni to alespon zaplati
a pokud potrebujete nekoho dalsiho...zkuste me kontaktovat via sz .)
Re: vedení účetnictví na Macu
Casey
Tak teď by se mi hodil taky tip. Je rok 2017, tak snad už musí existovat nějaká pěkná varianta v poměru cena/kvalita, nebo?
Dotaz na Casey: Už se prosím objevil nějaký dobrý účetní program? Ráda bych vše převedla do jednoho Macbooku, ale zasekla jsem se, asi jako každý s Macem na účetním programu. Velkoobchodní faktury dělám na starém HP, které rozdýchávám při každém nastartování a i při faktuře. Dnes to už vypadalo, že buď to nepřežije on nebo já.
Takže pokud máte někdo nějaký pěkný tip, sem s ním.
V základu by měl mít klasické funkce jako:
- logo
- úprava šablony
- jistá variabilita programu v nastavení faktur (kód/SKU, DPH, cena bez DPH, ks atd.) do teď jsem si myslela, že je to standart bohužel spousta programů mají jednotnou formu faktury bez povolení částečných úprav.
Dále pak:
- aby program měl i seznam produktů propojený s položkami faktury (nejlépe však sklad) na základě SKU/kódu ...abych nemusela pořád tipovat každou položku (300 produktů)
- tzn. měl i kolonku pro SKU(např. P343, P222 atd.), kterou bych tipla do kolonky a naskočil mi automaticky produkt s cenou
A pokud budu mít hodně štěstí, tak by se mi líbilo propojení s Magento
Tak teď by se mi hodil taky tip. Je rok 2017, tak snad už musí existovat nějaká pěkná varianta v poměru cena/kvalita, nebo?
Dotaz na Casey: Už se prosím objevil nějaký dobrý účetní program? Ráda bych vše převedla do jednoho Macbooku, ale zasekla jsem se, asi jako každý s Macem na účetním programu. Velkoobchodní faktury dělám na starém HP, které rozdýchávám při každém nastartování a i při faktuře. Dnes to už vypadalo, že buď to nepřežije on nebo já.
Takže pokud máte někdo nějaký pěkný tip, sem s ním.
V základu by měl mít klasické funkce jako:
- logo
- úprava šablony
- jistá variabilita programu v nastavení faktur (kód/SKU, DPH, cena bez DPH, ks atd.) do teď jsem si myslela, že je to standart bohužel spousta programů mají jednotnou formu faktury bez povolení částečných úprav.
Dále pak:
- aby program měl i seznam produktů propojený s položkami faktury (nejlépe však sklad) na základě SKU/kódu ...abych nemusela pořád tipovat každou položku (300 produktů)
- tzn. měl i kolonku pro SKU(např. P343, P222 atd.), kterou bych tipla do kolonky a naskočil mi automaticky produkt s cenou
A pokud budu mít hodně štěstí, tak by se mi líbilo propojení s Magento
Re: vedení účetnictví na Macu
A co provozovat ERP systém ve virtuálu? Není přece nutné mít nativní aplikaci. Dnes i ve Windows prostředí firmy jedou buď přes terminál v lokální síti, nebo dokonce mají systém u třetí strany a jedou "moderně cloudem". Pak jim ani Windows na stanicích není potřeba a vystačí si i s iPhonem:)
Re: vedení účetnictví na Macu
Již 3 roky používám Flexibee ve verzi zdarma a plně mi dostačuje. Tisknu jak faktury tak zjednodušené prodejní doklady. Na několika skladech mám X stovek produktů, vydám za rok X stovek faktur a vše funguje, až na ojedinělé výpadky, v pořádku.
Výhoda pro mě je, že je to v Cloudu, takže i z domova nebo na mobilu vidím, co mám skladem, co se prodalo apod.
Michal
Výhoda pro mě je, že je to v Cloudu, takže i z domova nebo na mobilu vidím, co mám skladem, co se prodalo apod.
Michal
Re: vedení účetnictví na Macu
@Nikolinka
zkus iDoklad.cz (až na tu úpravu šablony) by měl umět vše. Já jsem spokojený.
ABRA FlexiBee v cloudu je asi taky řešení. Původně jsem používal ne-cloudovou verzi. Byl to na mě moc komplexní systém. Uměl toho hodně. Ale když jsem hodiny ladil nějaké funkce a pak zjistil, že iDoklad to má na kliknutí, tak to byla jasná změna.
Pak si můžeš pronajmout virtuální Windows server a provozovat Windows účetnictví tam. Připojovat se budeš na vzdálenou plochu.
No a nebo Paralles - Na Macu budeš mít i Windows a Windows aplikace poběžíš tam. Když si dáš transparentní mód, tak můžeš mít vedle sebe Mac i Windows aplikace. Jen to bude chtít silnější stroj, protože na něm poběží dva sysétmy vedle sebe.
Záleží na tom, co všechno potřebuješ a kolik na to máš peněz.
Já bych začal vyzkoušením iDokladu. Je zdarma a nic nemůžeš ztratit. Maximálně hodinku času.
Když pak zjistíš, jak stupidně jednoduše lze nastavit automatické úhrady faktur podle pohybů na bankovním účtu a následné automatické zasílání upomínek, takže se tím nemusíš vůbec zabývat.... Určitě se ti to bude líbit
zkus iDoklad.cz (až na tu úpravu šablony) by měl umět vše. Já jsem spokojený.
ABRA FlexiBee v cloudu je asi taky řešení. Původně jsem používal ne-cloudovou verzi. Byl to na mě moc komplexní systém. Uměl toho hodně. Ale když jsem hodiny ladil nějaké funkce a pak zjistil, že iDoklad to má na kliknutí, tak to byla jasná změna.
Pak si můžeš pronajmout virtuální Windows server a provozovat Windows účetnictví tam. Připojovat se budeš na vzdálenou plochu.
No a nebo Paralles - Na Macu budeš mít i Windows a Windows aplikace poběžíš tam. Když si dáš transparentní mód, tak můžeš mít vedle sebe Mac i Windows aplikace. Jen to bude chtít silnější stroj, protože na něm poběží dva sysétmy vedle sebe.
Záleží na tom, co všechno potřebuješ a kolik na to máš peněz.
Já bych začal vyzkoušením iDokladu. Je zdarma a nic nemůžeš ztratit. Maximálně hodinku času.
Když pak zjistíš, jak stupidně jednoduše lze nastavit automatické úhrady faktur podle pohybů na bankovním účtu a následné automatické zasílání upomínek, takže se tím nemusíš vůbec zabývat.... Určitě se ti to bude líbit
Re: vedení účetnictví na Macu
S doporučováním iDokladu, že je zdarma bych byl opatrný. Na Slovensku jej již zpoplatnili a vyjde na tisíce ročněcasey píše: Já bych začal vyzkoušením iDokladu. Je zdarma a nic nemůžeš ztratit. Maximálně hodinku času.
Re: vedení účetnictví na Macu
Kdysi jsem jim psal, jestli neuvažují i o placené verzi, kde by třeba bylo víc možností (například úprava vzhledu faktury), že bych si to klidně zaplatil. Za ty služby, co mi to poskytuje, bych s tím fakt neměl problém. Ale bylo mi řečeno, že iDoklad je a bude zdarma.
Re: vedení účetnictví na Macu
Určitě souhlasím, že pro některé je předplatné bezproblémové. Jen je vhodné na postupy iDokladu upozornit. Na Slovensku také říkali/psali, že je a bude zdarma. Teď je zdarma jen do 5 kontaktů, dále již jen placeně. Tak, aby Vás potom neukamenovali
Článek, včetně plamenné diskuze, zde:
https://www.idoklad.sk/blog/zavadzame-p ... vylepseni/
Článek, včetně plamenné diskuze, zde:
https://www.idoklad.sk/blog/zavadzame-p ... vylepseni/
Re: vedení účetnictví na Macu
Ani omylem bych nespoléhal na to, že bude pořád zdarma. Nebude a myslím, že to nepotrvá dlouho. Dále a to bych osobně bral jako větší problém, mi přijde, že mít takto zásadní informace někde u někoho, je minimálně na pár otázek. Co se stane, když se k datům nepůjde dostat? Např. při kontrole a podobně. Dále, jsou to data velice citlivá, která jde lehce využít, asi jako když eshopy o sobě dají vše heurece, nebo podnikateé obecně přes KH státu (ač samozřejmě, nikdo nemůže data zneužít a pokud tano, tak #sorryjako ).
Jsou i aplikace, co v menším měřítku jsou zdarma a jsou nativní a to mi přijde jako menší zlo, i kdyby to časem bylo za peníze. Třeba www.vario.cz , kde je myslím do 100 dokladů na agendu ročně provoz zdarma. Pak stačí do vituálu připravit Windows a je hotovo. Pokud se provoz rozběhne, jsou tam další, pořád cenově snad rozumné kategorie. A pokud je člověk šikovnější, upraví si i ty výstupní formuláře, ač uznávám, že úplně jednoduché to není, což je ale tím, že to není úplně krabicový software, ač tak jde v jednoduchých případech používat. Mimo jiné ho teď již "vlastní" Cígler, který má Money, iDoklad a další účetní i jiné SW;)
Jsou i aplikace, co v menším měřítku jsou zdarma a jsou nativní a to mi přijde jako menší zlo, i kdyby to časem bylo za peníze. Třeba www.vario.cz , kde je myslím do 100 dokladů na agendu ročně provoz zdarma. Pak stačí do vituálu připravit Windows a je hotovo. Pokud se provoz rozběhne, jsou tam další, pořád cenově snad rozumné kategorie. A pokud je člověk šikovnější, upraví si i ty výstupní formuláře, ač uznávám, že úplně jednoduché to není, což je ale tím, že to není úplně krabicový software, ač tak jde v jednoduchých případech používat. Mimo jiné ho teď již "vlastní" Cígler, který má Money, iDoklad a další účetní i jiné SW;)
Re: vedení účetnictví na Macu
Tak samozřejmě záleží na osobních preferencích. Osobně bych neměl problém menší částku platit.
Z cloudovým řešením nemám vůbec žádný problém. Navíc faktury odesílám mailem, takže jsou více méně stejně veřejné. Plus naopak považuji za super výhodu, že nemusím mít nějaký systém na lokálním počítači. Takhle jsem schopen vystavit fakturu z jakéhokoliv zařízení a kdekoliv.
Pokud se k datům nepůjde dostat? Taky nevidím problém. Všechny faktury (ať už vyexportované a odeslané mnou, nebo automaticky přímo v systému) jsou uloženy v mé odchozí poště.
Svého času jsem měl doma rozběhnutý i FlexiBee server. Taky jsem na něm mohl pracovat z kteréhokoliv svého zařízení a díky VPN i vzdáleně. Ale musel jsem se o ten server starat - instalovat aktualizace operačního systému, aktualizace FlexiBee, zálohovat, jednou za pár let vyměnit baterku v UPS, zkontorovat SMART stav disků, jestli už nechtějí vyměnit. Plus platit elektriku.
A o tohle všechno já se fakt starat nechci. To raději někomu zaplatím, ať to udělá za mne. V mém případně aktálně platím nula a o nic se nestarám. Ušetřený čas věnuji tomu, co mi zisky generuje a ne spotřebovává
Z cloudovým řešením nemám vůbec žádný problém. Navíc faktury odesílám mailem, takže jsou více méně stejně veřejné. Plus naopak považuji za super výhodu, že nemusím mít nějaký systém na lokálním počítači. Takhle jsem schopen vystavit fakturu z jakéhokoliv zařízení a kdekoliv.
Pokud se k datům nepůjde dostat? Taky nevidím problém. Všechny faktury (ať už vyexportované a odeslané mnou, nebo automaticky přímo v systému) jsou uloženy v mé odchozí poště.
Svého času jsem měl doma rozběhnutý i FlexiBee server. Taky jsem na něm mohl pracovat z kteréhokoliv svého zařízení a díky VPN i vzdáleně. Ale musel jsem se o ten server starat - instalovat aktualizace operačního systému, aktualizace FlexiBee, zálohovat, jednou za pár let vyměnit baterku v UPS, zkontorovat SMART stav disků, jestli už nechtějí vyměnit. Plus platit elektriku.
A o tohle všechno já se fakt starat nechci. To raději někomu zaplatím, ať to udělá za mne. V mém případně aktálně platím nula a o nic se nestarám. Ušetřený čas věnuji tomu, co mi zisky generuje a ne spotřebovává
Re: vedení účetnictví na Macu
Je to jak píšeš, záleží na potřebách a způsobu práce a využívání. Já cloud neocením, naopak ocením jistotu soukromí. Hlavně jsem tím chtěl říct, což platí o všech možnostech, co jsme tady řešili, že není nutné mít účto nativně pro macOS, aby šlo pod macOS účtovat:)
Re: vedení účetnictví na Macu
Pocit anonymity a bezpečí pramení pouze z nedostatku informací
Re: vedení účetnictví na Macu
Tak uz s tim vyrukovali i u nasDali píše:S doporučováním iDokladu, že je zdarma bych byl opatrný. Na Slovensku jej již zpoplatnili a vyjde na tisíce ročněcasey píše: Já bych začal vyzkoušením iDokladu. Je zdarma a nic nemůžeš ztratit. Maximálně hodinku času.
Sent from my iPhone using Tapatalk
... even the very wise cannot see all ends
Re: vedení účetnictví na Macu
jj, zaznamenal jsem. Základ je pořád zradma, ten snad někomu postačí. Pro mě přichází v úvahu varianta za 233 Kč měsíčně. Plus se případně poohlédnout po něčem jiném
Re: vedení účetnictví na Macu
U zakladu je problem, ze je omezeny pouze na 5 kontaktu v adresari Ty placene varianty mi prijdou nastavene zvlastne. Pro mych par faktur rocne asi budu volit nejake jine reseni, nebo se vratim k Excelu Protoze platit cca 1500 rocne a nemit ani sparovani s bankou mi prijde docela dost.
... even the very wise cannot see all ends
Re: vedení účetnictví na Macu
Spoustě lidí na volné noze pět zákazníků stačí. Já bych si s tím na jednom účtu vystačil taky. Ale chybělo by mi to párování plateb.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: vedení účetnictví na Macu
Ja nemam problem s tim, abych za takovou sluzbu platil. Ale pokud pominu "zvlastni" jednani se zakazniky (slusne receno), tak mi zakladni tarif v podstate neda nic navic proti tomu, kdyz si vystavim faktury v Excelu (coz jsem delal do letosniho roku). Proto jsem psal, ze mi ty tarify prijdou nastavene zvlastne.
... even the very wise cannot see all ends
Re: vedení účetnictví na Macu
Vážně? První příspěvek na tomto fóru, odpověď na přes rok starý dotaz a rovnou odkaz na placené služby....