Air Drop

Tato sekce je určena všem začínajícím Apple uživatelům, kteří potřebují pomoc a nejsou si jistí, do které ze sekcí jejich dotaz přesně patří. Pokud se Vám nepodařilo pomocí vyhledávání najít řešení pro Váš problém, tak neváhejte a napište svůj dotaz právě sem. Neexistují hloupé otázky, jen hloupé odpovědi.

Moderátoři: Alisczech, RadimSvidrnoch, emkei, MichalM.Mac, Streeter, Renik, zmiy, dandas

Odpovědět
Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Air Drop

Příspěvek od Fesko » 28 lis 2021 17:14

Zdravím!
Vedel by mi niekto povedať ako je to s AirDrop ?
Odkedy bol zavedený, mám stále s nim problémy. Pri snahe poslať niečo priateľke musím stále oba iPhony reštartovať, potom vypnúť a zapnúť AirDrop a nakoniec sa to podarí. Pritom oba sú na jednej wifine, BT zapnutý,oba na iCloude. Opakujem zavedený bol pred 7 rokmi OP Yosemite a ten problém je stále rovnaký naprieč všetkými operačnými programami až po ten najnovší Monterey a iOS 15.1
Ďakujem

Zeggjk
Příspěvky: 836
Registrován: 15 bře 2013 11:17
Bydliště: Děčín

Re: Air Drop

Příspěvek od Zeggjk » 28 lis 2021 20:14

Mě to funguje na 100%. Jak mezi iPhonem a mým Macem tak i mezi iPhony se členy mé rodiny, nebo v práci s kolegy. Dle mého pro bezproblémový chod základem je stále zapnutý BT, Wifi i ta služba Airdrop. Vždy když jsem se setkal s problémem, že to někomu nefungovalo, tak to bylo proto, že ten člověk vypíná BT, protože teď ho nepotřebuje, Wifi, protože ted nejsem na wifi nebo toho Airdropu. Je to váš případ, že vypínáte a zapínáte tyto služby dle potřeby?
iPhone 15 pro 128GB
Macbook Pro 14" 2021 M1 Pro, 512GB SSD, 16GB RAM
Mac mini 2014, Intel i5 1,4GHz, 250GB SSD, 4 GB RAM
AW Nike+ Series 4 GPS 44mm
Apple TV 4K

Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Re: Air Drop

Příspěvek od Fesko » 29 lis 2021 09:03

Celé obdobie , ktoré spomínam som nikdy nič nevypínal ani BT ani WIFI ani AirDrop ani na jednom iP !! Ja nepotrebujem konštatovania typu: “Mne to fachčí”, ale podnety na riešenie problému.

Zeggjk
Příspěvky: 836
Registrován: 15 bře 2013 11:17
Bydliště: Děčín

Re: Air Drop

Příspěvek od Zeggjk » 29 lis 2021 09:07

Uklidněte se. Já jsem se ptal, jestli náhodou nevypínáte ty služby. že toto by mohl být ten problém. Nevypínáte, OK. Tím to není. Nevím kde u vás může být problém, ale asi i kdybych věděl, tak nyní už bych vám asi nechtěl radit. Sorry, že jsem vám sem něco napsal.
iPhone 15 pro 128GB
Macbook Pro 14" 2021 M1 Pro, 512GB SSD, 16GB RAM
Mac mini 2014, Intel i5 1,4GHz, 250GB SSD, 4 GB RAM
AW Nike+ Series 4 GPS 44mm
Apple TV 4K

Uživatelský avatar
ra3662
Příspěvky: 4636
Registrován: 14 srp 2012 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Air Drop

Příspěvek od ra3662 » 29 lis 2021 09:36

Jelikož v popisku vidím hromadu zařízení od Apple, tak bych asi šel cestou pokus omyl.
To je, mezi MACy funguje? Mezi IP na jiné síti než doma funguje? S někým jiným funguje?
Tak by se možná dalo dobrat výsledku.

sumec83
Příspěvky: 73
Registrován: 11 kvě 2020 15:43

Re: Air Drop

Příspěvek od sumec83 » 29 lis 2021 09:50

U nás doma taky občas AirDrop náhodně zlobí.. Zařízení máme - 2x iPad 2018, iPhone 7, iPhone 5s a Mac mini M1. Někdy holt musíme restartovat dané zařízení a pak se to vždycky probere.. Nepřišel jsem na příčinu, BT ani Wifi ani Airdrop nevypínáme..

Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Re: Air Drop

Příspěvek od Fesko » 29 lis 2021 09:53

Pre Zeggjk
Ale, ale Jeníček se nám rozzlobil !!!!

Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Re: Air Drop

Příspěvek od Fesko » 29 lis 2021 10:04

Pre ra3662
Aj tento pokus som vyskúšal a zaujímavé na tom je, že s ostatnými zariadeniami to funguje. Okrem iP priateľky, no nechápem prečo? Je síce pravda, že pri spojení s ostatnými zariadeniami treba tiež niekedy pomôcť reštartom, no nie tak často ako s iP priateľky.
Sumár celého problému, ako spomína aj sumec83 je v tom, že AirDrop je nestabilné pripojenie !

Zeggjk
Příspěvky: 836
Registrován: 15 bře 2013 11:17
Bydliště: Děčín

Re: Air Drop

Příspěvek od Zeggjk » 30 lis 2021 14:09

Fesko píše:
29 lis 2021 09:53
Pre Zeggjk
Ale, ale Jeníček se nám rozzlobil !!!!
Tvé komentáře jsou ubohé. Někdo se ti snaží pomoct, nabídne ti možnou příčinu tvého problému a ty se do něj navážíš. Jsi ubožák.
iPhone 15 pro 128GB
Macbook Pro 14" 2021 M1 Pro, 512GB SSD, 16GB RAM
Mac mini 2014, Intel i5 1,4GHz, 250GB SSD, 4 GB RAM
AW Nike+ Series 4 GPS 44mm
Apple TV 4K

Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Re: Air Drop

Příspěvek od Fesko » 30 lis 2021 14:23

Akurát z Tvojej strany sa o pomoc nejednalo na rozdiel od druhých. To bolo iba konštatovanie že u Teba je to OK !!

lipon
Příspěvky: 1615
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: Air Drop

Příspěvek od lipon » 30 lis 2021 15:56

hele Fesko, trocha sebereflexe by ti neuškodila, komentuješ to zbytečně arogantně na to, že bys rád pomoc od ostatních

zatím to vypadá, že si neumíš přebrat psaný text, celý

příspěvek Zeggjk byl k tématu, řekl ti za jakých podmínek to funguje jemu a zjišťoval, jestli náhodou někde něco nevypínáš; v žádném případě to nebyl výkřik "mně to jde, máš to rozbitý"

s tímhle přístupem můžeš poštěkávat možná na podporu, kterou si platíš, ale ne na diskusním fóru; místo té afektované reakce stačilo říct, že máš všechno pořád zapnuté

Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Re: Air Drop

Příspěvek od Fesko » 30 lis 2021 16:21

Keby bol čítal môj úvodný príspevok poriadne tak tam to bolo všetko podrobne opísané a nevznikol by konflikt. Pán OBHÁJCA, viete ?

lipon
Příspěvky: 1615
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: Air Drop

Příspěvek od lipon » 30 lis 2021 19:26

Fakt máš asi problém s psaným textem. V reakci na tvé úvodní informace se tě ptal, jestli máš obojí zapnuté neustále nebo zda to nárazově vypínáš/zapínáš.
Pak jeho doplňující dotaz je zcela namístě, zvláště za situace, kdy toto může hrát roli.

Nabubřelé invektivy si nech od cesty, na ty není nikdo zvědavý.

K předmětu vlákna - máme doma vícero jablečných zařízení, s Airdropem problém nemáme, BT i Wifi stále zapnuté. Občas chvíli trvá, než se všechna zařízení objeví (počítače na iPhonech, iPhony na počítačích), ale nikdy jsme nemuseli cokoli restartovat.
Ditto s iPhony dalších asi 6 kolegů a kamarádů, se všemi Aidrop vždy fungoval na první dobrou. iPhony od 7 po 12, Macy od Aira 2014 po mini 2018. Naše iPhony mají všechny nastavený Airdrop "Contacts only", vždy stačilo iPhone odemknout.

Sandra
Příspěvky: 607
Registrován: 23 pro 2012 03:33

Re: Air Drop

Příspěvek od Sandra » 10 pro 2021 16:16

Dokud jsme měli jako wifi router modem od UPC, tak AirDrop zlobil, pořídili jsme si router Synology RT2600ac a od té doby (skoro tři roky) je AirDrop naprosto bez problémů. BT, wifi ani nic jiného nikde nevypínáme.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Air Drop

Příspěvek od Jirka_S » 10 pro 2021 16:42

AirDrop přece funguje i bez WiFi.

Sandra
Příspěvky: 607
Registrován: 23 pro 2012 03:33

Re: Air Drop

Příspěvek od Sandra » 10 pro 2021 16:48

AirDrop bez wifi nefunguje, používá bluetooth ke spojení, ale wifi pro přenos. Každopádně u nás to bylo jak jsem napsala, UPC modem samé problémy, Synology naprosto bez problémů.

Jirka_S
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 čer 2015 18:39
Bydliště: CZ

Re: Air Drop

Příspěvek od Jirka_S » 11 pro 2021 12:40

AirDrop nejprve použije k navázání spojení Bluetooth a poté přepne na Wi-Fi. Pokud není k dispozici síť Wi-Fi, použije AirDrop ke spojení obou zařízení síť Wi-Fi typu peer-to-peer (Ad Hoc).
Domácí WiFi síť není nutná, přes AirDrop můžete sdílet soubory mezi dvěma iPhony třeba v lese. I k Apple TV se připojíte bez domácí WiFi, odzkoušeno.

Sandra
Příspěvky: 607
Registrován: 23 pro 2012 03:33

Re: Air Drop

Příspěvek od Sandra » 11 pro 2021 14:23

Ano, to máš samozřejmě pravdu, já jen říkám, že nám pomohlo vyměnit router, to je celé. Se starým to blblo a spíše nefungovalo, s novým to už tři roky funguje bez nejmenšího problému.

Fesko
Příspěvky: 486
Registrován: 02 říj 2014 14:54

Re: Air Drop

Příspěvek od Fesko » 11 pro 2021 15:45

Celý problém tkvie v tom, že nie je ajfón ako ajfón o čom svedčia stovky problémov, rozoberajúcich sa na stovkách fóroch na celom svete.Úvodom je všade veta: "Určitá skupina použivateľov hlási problém.......", ale lipon,zeggg a tisíce iných to majú v poriadku. Jednoducho nie každé zariadenie sa správa rovnako. Lipon má všetko zapnuté a vždy a nemusí nič reštartovať. Ja mám tiež všetko zapnuté a vždy a jednoducho to bez reštartu nejde.

Odpovědět