Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Apple vždy věnoval velkou pozornost školství a MacOS X a iOS nabízí tisíce aplikací pro studenty i učitele. Zde se na ně můžete zeptat.

Moderátoři: MichalM.Mac, zmiy, dandas, Macforum_Admin, Carlooser

Odpovědět
FreeMan
Příspěvky: 6
Registrován: 15 srp 2012 18:32

Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od FreeMan » 25 úno 2013 19:21

Ahoj, hledám způsob jak zorganizovat všechny školní nebo i mimoškolní materiály a budu rád pokud někdo poradí.

Na běžné školní poznámky používám MS Word v notebook režimu. Na něco potřebuji MS Exel a potom jsou tu nějaké materiály, které dostanu nebo vyhledám (pdf, scan, foto, info z netu). Tyhle všechny soubory bych chtěl nějakým způsobem přiřadit k jednotlivému předmětu a poté třeba dále třídit. Další věc je, že potřebuji OCR a tak mě napadá aplikace, která podle toho co jsem četl tohle všechno zvládá - Devonthink Pro Office. Zajímal by mě názor ostatních jestli je to pro můj účel správný výběr nebo se mám poohlédnout jinde.

Další věc je, že nemám vše od Applu (Win + Android) a Office používám hlavně proto, abych byl "kompatibilní" se školou. Pro školní potřeby většinou používám MacBook (na PC s win ani Office nemám), takže proto bych chtěl třídit všechny soubory na Macu, ale zároveň si je uchovávat v nějaké složce, kterou bych synchronizoval na Dropbox, kdybych něco z toho potřeboval na jiném zařízení.

Systém, který jsem nastínil by mi asi nejvíce vyhovoval, ale pokud má někdo jiný tip, budu rád. Otázka na Vás je hlavně ohledně nějakého toho "třídícího" softwaru pro Mac (nemusí být na win tam mi opravdu stačí přístup pouze k těm souborům). Díky za rady.

tlacenka
Příspěvky: 8064
Registrován: 09 zář 2012 17:48

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od tlacenka » 25 úno 2013 19:54

devonthink pro by vam stacilo.
pokud chcete sdilet ty soubory se svetem (ctete pristupovat k nim pres internet), zvolte verzi office.
jinak je ted v "akci" doo https://itunes.apple.com/cz/app/doo-doc ... 9513?mt=12 - ale zdaleka nedosahuje kvalit devonthinku. ale je zadarmo... pokud mate malo tech "priloh", zkuste dat sanci i notebooku od circus ponnies... moznosti je vzdycky povicero... ale jde o to, co vsechno chcete doopravdy na tom delat... jinak dle meho je ten devonthink nejlepsi, ale je zaroven nejdrazsi a je take vazan na os (mac)

Uživatelský avatar
albertan
Příspěvky: 1857
Registrován: 30 črc 2012 15:08
Bydliště: Calgary, AB, Canada

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od albertan » 25 úno 2013 19:56

iPhone 6S 128GB Samsung Galaxy S7 Edge
Samsung Gear S3 Frontier
iPad Pro 10.5 512GB LTE
Apple TV 4 & 3
MB Pro Retina 15 i7 2.7 GHz 16GB 768GB 2012
MB Air 13 i7 1.7 GHz 8GB 512GB 2013
MS Surface Book i7 with Performance Base 16GB 512GB
2x MacMini

FreeMan
Příspěvky: 6
Registrován: 15 srp 2012 18:32

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od FreeMan » 25 úno 2013 20:25

Evernote jsem používal na poznámky, ale na školní poznámky a tyhle věci mi nevyhovuje. Z hlediska multiplatformního řešení je Evernote nejlepší, ale přece nebudu psát poznámky v něčem co mi nevyhovuje. Jedině ho používat jenom jako organizaci těch souborů (doc, pdf...), ale co jsem zkoušel, tak pro mě taky nic moc.

K předchozímu postu: Já myslel, že OCR má jenom Devonthink Pro Office nebo se pletu? Notebook od Circus Ponnies jsem zkoušel, ale moc mi nevyhovuje na tu cenu a navíc výhoda poznámek v Notebook stylu Wordu (doc formát) je pro mě velké plus. Spíš bych řešil organizaci těch jednotlivých souborů (doc, pdf, jpg...) než software pro psaní poznámek, protože Word mi vyhovuje a pro mé potřeby je dostačující. Pokud se nepletu tak Devonthink má nějakou slevu pro studenty ne? Počítal jsem, že bych do toho dal nějakých $100, tak to by možná vyšlo s tou slevou. Spíš je otázka jestli se za tu cenu vyplatí?

tlacenka
Příspěvky: 8064
Registrován: 09 zář 2012 17:48

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od tlacenka » 26 úno 2013 05:51

Ad sleva: http://www.devontechnologies.com/discou ... ators.html
Ad ocr: ano ma, je to "nejakym zpusobem" vyuzite api od abbyy, ale nepredstavujte si to jako vsespasne -obcas to ma problem s cz znaky, a rozhodne to neni 100%. Pokud chcete, vystavte nekde dokument, ja vam to protahnu tim devonthinkem a ocr a ukazu vam pak vysledek

FreeMan
Příspěvky: 6
Registrován: 15 srp 2012 18:32

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od FreeMan » 26 úno 2013 15:14

Pokud bych teda vynechal to OCR nebo ho případně řešil jiným programem jaké jsou další možnosti? Zkoušel jsem teď Curio 8 a to mě docela zaujalo.

Např.: Dostanu na papíře nějaké zadání, které mám vypracovat pomocí Excelu.
1) Papír naskenuju/vyfotím a vložím na stránku do Curia.
2) Tabulku vypracuju v excelu a přetáhnu pod zadání do Curia.
3) Přiložím soubor Excelu.
Na stránce mám pěkně přehledně všechny informace a můžu snadno vytisknout. Pokud bych potřeboval originální excel soubor, tak ho mám přiložený na stránce ve formě ikonky.

Tohle mi docela vyhovuje, ale na druhou stranu to neřeší organizaci jednotlivých souborů. Ono by to šlo třeba i jednoduše pomocí složek, ale to asi není ideální řešení. Co třeba Papers? http://www.mekentosj.com/papers/
Viděl jsem nějaké video, kde uživatel ukazoval používání Curia a Papers dohromady, tak to by asi taky nebylo špatné řešení a navíc Papers má Win verzi a slevu pro studenty.

tlacenka
Příspěvky: 8064
Registrován: 09 zář 2012 17:48

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od tlacenka » 26 úno 2013 17:37

pro vas use case 123 by stacil i ten circus ponnies notebook.
alternativy jsou macjournal, woodoopad, tinderbox, idocument, together, yojimbo...
je toho spousta - musite si opravdu najit co vam bude vyhovovat nejvice... ja hledal, zkousel, zakotvil u devonthinku a dal uz nehledam a jsem spokojeny

FreeMan
Příspěvky: 6
Registrován: 15 srp 2012 18:32

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od FreeMan » 26 úno 2013 18:48

CP Notebook jsem zkoušel a nevyhovoval nebo jsem ho nepochopil (což je dost možný). Hlavně jsem nepřišel na to jak jednoduše formátovat text. Ve Wordu označím nadpis a kliknu na tučně. Tady jsem na to nepřišel a našel jsem to jedině tak, že vždy musím vlézt do možnosti fontů a tam zvolit tučně. Obecně formátování textu je divný, ale na žádný jiný způsob jsem nepřišel. Zkoušel jsem taky příklad co jsem psal výše a to CP Notebook nezvládá. Pokud označím a zkopíruji tabulku z Excelu, tak si ji hodí do vlastního formátu a to je problém. Curio zachová přesnou kopii jako v Excelu. Pokud by CP tyhle věci zvládal, tak je to asi nejlepší volba, ale pokud nepojme Excel tabulku (nemusí být aktivní, stačí klidně jako obrázek), tak asi nemá smysl řešit další věci v čem nevyhovuje.

tlacenka
Příspěvky: 8064
Registrován: 09 zář 2012 17:48

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od tlacenka » 26 úno 2013 19:11

view - toolbar/customize toolbar
tucny nadpis, pismo vseobecne delam i na win pres klavesove zkratky (na macu CMD B, na win ctrl B), jinak se tam da dolezt pres to nastaveni fontu
jinak ano, souhlasim s tim, ze nema cenu hledat dalsi veci, kdyz vam nevyhovuje tahle - muj usecase je jiny a u ceho jsem zakotvil jsem vam take uz napsal - pokud vam vyhovuje to curio, jdete do nej :)

Uživatelský avatar
honza.svasek
Příspěvky: 371
Registrován: 15 črc 2012 22:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od honza.svasek » 28 úno 2013 00:30

To je téma pro mě jak Brno :)
jsem taky student a všechno jedu jen ve dvou programech.
Evernote, kde uchovávám všechny poznámky, dokumenty, fotky, oskenované materiály...(a ty nejen do školy)
a Google drive, kde mám uložené věci, ke kterým chci mít přístup, ale zároveň je nepotřebuju mít nustále při sobě. Jedná se mi třeba teď například o všechny maturitní otázky, které si z Drive pohodlně otevřu v iBooks a jedu. Všechny tyto věci mám pak uložené jen na domácím iMacu a v zařízeních typu Aira x iPad x iPhone jen vyloženě ty data využívám.

Ještě zmínim, že když třeba by od Tebe někdo ve škole něco chtěl, je užasná cesta přes WebDav, kdy pomocí apliakce iFiles (teď nevím, jestli diponuješ něčím s iOS) máš přístup ke cloudovým službám, které můžeš nadále sdílet mezi své spolužáky a nemusíš otrocky ty věci mailovat.
Přílohy
Snímek obrazovky 2013-02-28 v 0.24.25.png
Btw: jen ukázka, jak to mám s Evernote ve škole
Nejsem jen sarkastický...taky spím.

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od lipon » 28 úno 2013 09:33

honza.svasek: jak se dostanes z iBooks na Google Drive?

FreeMan
Příspěvky: 6
Registrován: 15 srp 2012 18:32

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od FreeMan » 28 úno 2013 17:19

honza.svasek: Máš to pěkný, ale Evernote mi moc nevyhovuje. Na normální poznámky je fajn, ale na školní poznámky mi více vyhovuje Word Notebook.

Problém je, že mám pouze 2 předměty ze kterých mám poznámky obsahující pouze text a tak řeším nějaký způsob jak dát věci dohromady. Curio má tohle pěkně a funkčně vyřešený, ale zkouším najít nějakou levnější alternativu nebo to udělat pomocí MS Office. Potřebuji prostě A4 papír na který si natahám různé věci (text, obrázek, tabulku...), potom to uspořádám, uložím do pdf a případně vytisknu. S Wordem by to šlo, ale zase je problém ta tabulka, kterou nevím jak vyřešit. V Excelu označím tabulku, dám cmd+c a cmd+v do Curia. Udělá se mi něco jako náhled ve formě obrázku, takže změním velikost, tak jak potřebuju a uložím do pdf. Ve Wordu jsem přišel jenom na možnost vložit tu tabulku jako obrázek, ale pokud pak uložím v pdf, tak při zvětšení je písmo kostrbaté. Prostě to není jako vektor což u Curia je. Jde to udělat způsobem, že vložím tabulku (ne jako obrázek), ale to je samozřejmě větší než třeba A4 na šířku a to upravování mi zabralo asi 15 min a to opravdu pokaždý dělat nechci. Pokud má někdo tip jak na to budu rád.

Uživatelský avatar
honza.svasek
Příspěvky: 371
Registrován: 15 črc 2012 22:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od honza.svasek » 14 dub 2013 23:25

lipon : chtěl si asi říct, jak se dostanu z Google Drive do iBooks....normálně v pravo nahoře je otevřít v : a znak iBooks
Nejsem jen sarkastický...taky spím.

lipon
Příspěvky: 1619
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: Organizace (poznámky, soubory, materiály...)

Příspěvek od lipon » 15 dub 2013 15:35

ach tak :D jak jsem to četl, tak jsem prvně pochopil tak, že jde nějakým způsobem "přilinkovat" k iBooks GoogleDrive jako zdroj dat (WebDAV server), a ono to je opačně (z APLIKACE GoogleDrive na mobilním zařízení posíláš do iBooks, je to tak?)

Odpovědět