Apple a "prizpusobene" rozliseni

Řešíte problém s výběrem nebo provozem počítačů od Applu? Pomůžeme Vám.

Moderátoři: MichalM.Mac, Renik, zmiy, dandas, Macforum_Admin, Unreed

Odpovědět
musashi
Příspěvky: 833
Registrován: 08 srp 2012 11:24

Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od musashi » 04 led 2019 16:55

Ahoj,

chtel jsem se zeptat, zda nemate nekdo zkusenost, zda se nejak rozumne poprat s "prizpusobenym" rozlisenim na MBP.
Resim to jak na MBP, tak na pripojenem 4k displeji. Jde o to, ze to standardni rozliseni je pro me nesmysl. Mit na plose 27" plochu odpovidajici rozmerove rozliseni 1440x900 je proste zverstvo. Problem je v tom, ze kdyz nastavim nejake prizpusobene rozliseni, tak jde jednak do kopru vykon (interne se to pak prepocitava jako 4 nasobek zvolene plochy a u rady aplikaci je to snizeni odezvy znat) a hlavne mi pak zlobi fotograficke aplikace.
Jde o to, ze kdyz zvolim zoom 1:1, tak se ty fotky zobrazuji nejak vselijak.
Neresil jste nekdo neco podobneho, pripadne nasli jste nejake reseni?
Neskutecne me to vytaci ... ale kupovat si LG 5K je mimo me aktualni moznosti a navic by mi to stejne nevyresilo problem na notebooku.

dave.5
Příspěvky: 92
Registrován: 02 pro 2013 08:19

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od dave.5 » 04 led 2019 17:27

Ahoj,

vyzkoušej appku Display Menu z Appstore, myslím že by to mohlo být něco co hledáš :)

D.

musashi
Příspěvky: 833
Registrován: 08 srp 2012 11:24

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od musashi » 04 led 2019 17:30

Diky za tip! Neco podobneho uz mam, jmenuje se to SwitchResX ... ale nejak to neni uplne to reseni, ktere by se mi libilo :(

dave.5
Příspěvky: 92
Registrován: 02 pro 2013 08:19

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od dave.5 » 04 led 2019 18:17

Já akorát včera zkoušel to Display Menu, umí to zobrazit jako opravdu nativní rozlišení, ale na 15" retině je to fakt už brutálně malinkatý, obraz slušný, pořád lepší nez z přizpůsobeného zobrazení, ale ta "velikost" je už moc...

musashi
Příspěvky: 833
Registrován: 08 srp 2012 11:24

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od musashi » 04 led 2019 18:23

To je prave ten problem. Renderovani uz je pak v pohode, pze tam neni prepocet. Je to proste nativni rozliseni.
Ale pouzitelne to bohuzel neni :(

DidaJI
Příspěvky: 60
Registrován: 29 kvě 2017 22:29

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od DidaJI » 05 led 2019 08:10

Ahoj,

to je divné co ti to dělá, já mám stolní MAC i MacBook PRO a oba se chovají stejně. Ve stolním mám připojené 2 monitory. Jeden 4k 27" (na něm jedu přizpůsobené rozlišení "vzhledově 2560x1440") a druhej 24" 1920x1200 a ten jedu nativně. Prvně je divné, že ti to jako nativní rozlišení na monitoru nabízí 1440x900, protože mě všechny MACy co jsem připojil na 4k monitor a nechal v rozlišení "Výchozí pro monitor", tak vždy jeli normálě ve 4k, pouze používají škálování na "Vzhledově 1920x1080". To je pro mě samozřejmě moc velké, tak použvám škálování na "2560x1440", monitor ale stále jede samozřejmě ve 4k. Teď jsem s tím dělal nějaké pokusy a změny škálování se mi rozhodně nepromítají do výkonu. To samé to dělá, kdryž k tomuto monitoru připojím MBP.
Nezkoušel jsem samozřejmě přes něaký SW (Switch X) opravdu fyzicky změnit rozlišení jaké grafika posílá do monitoru (třeba na těch1920x1080), protože to pak přeci musí být vše hrozně kostičkované.
A 5k monitor ti to přeci taky nijak nevyřeší, stejně budeš muset škálovat, jinak bude vše ještě menší...

musashi
Příspěvky: 833
Registrován: 08 srp 2012 11:24

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od musashi » 07 led 2019 12:19

Omlouvam se za zmatek, asi jsem to spatne formuloval ... plochu 1440x900 to dava na Macu, na tom 27" externim displeji je vychozi rozliseni odpovidajici plose 1920x1080 ...
Na tom externim pouzivam skalovani na 2560x1440 stejne jak pises Ty. Do vykonu se to urcite promita, v beznych aplikacich to neni zase tak poznat, ale treba v RAW konvertoru je to uz celkem znat. Dava to smysl, interne se pracuje s obrazem o rozmeru 5120x2880 a to uz je poradna porce dat :(
Kazdopadne udelat s tim asi nic nepujde, budu se s tim muset smirit, no ... Je to totiz jak uvadis, pri pouziti jinych rozliseni bez HiDPI jde ta kvalita obrazu hodne do kopru ...

DidaJI
Příspěvky: 60
Registrován: 29 kvě 2017 22:29

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od DidaJI » 07 led 2019 20:43

Jediné co by ti asi pomohlo je jít do monitoru s nižším nativním rozlišením. Já mám třeba v práci na programování 32" monitor s nativním rozlišením 2560x1440 a vypadá to stále slušně. Na něm se dá jet bez škálování a je to velké tak akorát. Nicméně retina to samozřejmě zdaleka není :-(

Ještě napiš mi prosím, u jakého SW a při jaké operaci pozoruješ znatelné zpomalení při zvýšení fyzického rozlišení monitoru. Docela bych to vyzkoušel, mě to zatím nějak u ničeho nepřišlo. Neberu samozřejmě hry, atd. kde probíhá realtime render do příslušného rozlišení. Určitě to bude mít taky značný vliv při 3D modelování, asi i při vektrovém kreslení a v podstatě i u hloupého Photoshopu, když otevřeš obraz s velkým rozlišením. Já jsem to ale nějak zatím u sebe nepozoroval.

musashi
Příspěvky: 833
Registrován: 08 srp 2012 11:24

Re: Apple a "prizpusobene" rozliseni

Příspěvek od musashi » 07 led 2019 21:31

Jde mi primarne o konvertory RAWu, napriklad CaptureOne Pro 12 ... kdyz zpracovavam rawy s rozlisenim cca 42Mpix ...
Jinak ja doted pouzival Cinema Thunderbolt Display, kde bylo nativni rozliseni prave tech 2560x1440 a bylo to bez problemu ...
Prechod na 4k bohuzel prilis pozitiv neprinesl :D

Odpovědět