Vhodný MacBook na programování/kódování

Řešíte problém s výběrem nebo provozem počítačů od Applu? Pomůžeme Vám.

Moderátoři: MichalM.Mac, Renik, zmiy, dandas, Macforum_Admin, Unreed

Odpovědět
dexcze
Příspěvky: 3
Registrován: 03 bře 2019 19:11

Vhodný MacBook na programování/kódování

Příspěvek od dexcze » 03 bře 2019 19:23

Ahoj,
pracuji jako kodér (HTML5, CSS3, Javascript) a PHP programátor.

Na práci mám primárně docela výkonné stolní PC (i7-8700K, GTX 1080,..) s 2 velkými 27" monitory. Teď jsem začal trošku víc cestovat. Každých 14 dní jedu na 3-7 dní pryč a práci si musím brát s sebou (aspoň tu drobnější práci). V létě třeba i na měsíc. Můj 6 let starý notebook Lenovo už začíná dost zaostávat, tak se rozhoduji, že bych šel do Macbooku.

Zatím se rozhoduji mezi MacBook Air 13 2018 s retinou a MacBook Pro 13 2017 s retinou. Retinu chci určitě kvůli práci a 13 palců kvůli mobilitě.

Váhám ohledně výkonu. Někdy potřebuji mít zapnutý naráz víc programů - Photoshop, Visual Studio Code, PHPStorm, Koala, MAMP a prohlížeč. Tohle vše najednou a nevím jestli by to Air stíhal.
Další věc jsou RAMky. MacBook plánuji mít delší dobu, třeba i 5 let a více. Stačí 8 GB nebo by jste mi doporučili spíš 16 GB?

SSD bude myslím stačit těch 256 GB. Chci to primárně na práci a nepracuji s velkými soubory. Pár MB vezmou weby, něco software a na velký soubory (videa, fotky, atd.) mám externí disk. Případně přikoupím Cloud.

Jinak tady jsou všechny programy se kterými budu na MacBooku pracovat - Visual Studio Code, PHPStorm, Photoshop, Sketch, FileZilla, Koala, MAMP, Sourcetree, cmder, Slack, Trello, Skype, Office (případně nějaká Mac alternativa)

Díky za rady. A přeji hezký zbytek dne. :-)
iPhone 11 Pro (256 GB/Space Gray)
MacBook Pro 13 2019 (i5/16 GB/256 GB SSD/Touch Bar/Space Gray)
Apple Watch Series 5 (44 mm/Space Gray)
Apple AirPods (2. gen)
Beats Solo3 Wirelless

Uživatelský avatar
moreplavec
Příspěvky: 211
Registrován: 29 čer 2013 06:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele: