Apple Music - problém s fakturací

Věnujete se hudbě nebo práci se zvukem? Hledáte správnou audio aplikaci pro MacOS X nebo iOS? Zde najdete podobně zaměřené uživatele.

Moderátoři: MichalM.Mac, Macforum_Admin, JKL

Odpovědět
MaHa
Příspěvky: 83
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 00:47

Dobrý den,
čas od času se mi stane, že obdržím email s předmětem "Problém s fakturací" a obsahem emailu je "Poplatek za vaše předplatné byl zamítnut vaší platební metodou MasterCard .... ####. Pokud chcete předejít ztrátě přístupu ke službě, aktualizujte svou platební metodu." a je tam tlačítko s textem "Opravit platební metodu MasterCard .... ####".

Podobným tlačítkům v emailech moc nevěřím, takže platební metodu kontroluji přes aplikaci iTunes nebo po přihlášení do Apple ID na webu. Vždy když takový email přijde, tak je potřeba znovu nastavit expiraci karty a ověřovací kód a následně při dalším pokusu proběhne stržení platby.
Tentokrát se ale stalo to, že Apple si platbu nestrhnul a zrušil mi předplatné.
  • Peněz na účtu je a byl dostatek a i po stržení platby by zůstal kladný zůstatek
  • Banka platbu nezamítla
  • Karta není expirovaná, jiné platby s kartou normálně provádím
  • Po přihlášení k účtu v iTunes i na webu Apple ID není u platební metody žádný informace o nějakém problému s platební metodou
V souvislosti s výše uvedeným bych měl následující otázky:
  • Je normální že po nějakém čase je potřeba znovu zadat datum platnosti karty a ověřovací kód?
  • Pokud s znovu zaplatím členství, budu mít alba, playlisty, hodnocení, ... tak jak jsem je měl nastavené nebo budu muset začít od začátku všechno dělat znovu?
  • Mohu nějak ovlivnit aby ke zrušení předplatného nedošlo pokud v účtu není u platební metody vidět žádný problém nebo pokud ho sám nezruším?
  • Je mi schopen někdo na supportu odpovědět na otázku kde byl problém?
Docela dost mne děsí, že toto může nastat a bez zjevné příčiny kterou bych mohl ovlivnit dojde ke zrušení služby. Platím si i prostor na iCloudu a nerad bych se dočkal toho že místo stržení poplatku mi smažou data.
MacBook Air 13" i7 RAM 8GB SSD 256 | iPad Air 2 64GB | iPhone 6 64 GB
http://www.hansgut.cz, http://www.jaknalotus.cz, http://blog.hansgut.cz

Uživatelský avatar
rony
Příspěvky: 2980
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od rony » 14 srp 2019 05:14

latební metodu kontroluji přes aplikaci iTunes nebo po přihlášení do Apple ID na webu.
plus to strhnutie ciastky. Najprv oprava: nic ti nestrhavaju. Je to BLOKACIA sumy. Neodide ti z uctu.

Ale tak ci onak, mozno zbytocne menis zakazdym udaje o platobnej karte. Ja by som to nerobil.

1. preskumal by som tie maily, ci nie su phishing
2. ak nie su, konzultuj s Apple podporou preco ti to opakovane posielaju.

Naozaj by nemal Apple vyzadovat znovuzadanie udajov o karte, ktora je platna (on si pri zmene udajov preveri platnost tou blokaciou). Zaroven ale ak mas predplatne, tak este jeden udaj kartova spolocnost poskytuje: ci mas dost penazi. Takze ja by som na ucte mal vzdy viac nez len poplatok za to predplatne.

Mozno si to zbytocne sposobujes prave tymi "kontrolami" a menenim udajov o karte.
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Macbook Air i7  iPhone 1 / 4 / 5S /6S plus  iPad Pro  Pencil  TV4  WATCH  AirPods

MaHa
Příspěvky: 83
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 10:02

Tak právě jsem dostal pdobný email ohledně iCloudu. Email přišel z adresy do_not_reply@email.apple.com

=== obsah emailu ===

Dne 14.08.2019 jsme se vám pokoušeli naúčtovat poplatek za tarif úložiště iCloud 50 GB, ale došlo k problému s vašimi platebními údaji.
Pokud nebudeme moci úspěšně obnovit vaše předplatné, váš účet bude snížen na bezplatný tarif úložiště o velikosti 5 GB.

Fakturační údaje můžete aktualizovat podle následujících instrukcí:

1. V iOS zařízení přejděte do aplikace Nastavení a klepněte na možnost iCloud
2. Zadejte své jméno.
3. Klepněte na možnost Platební údaje a postupujte podle pokynů.

=== obsah emailu ===

Poradí mi někdo co mám udělat. U platební metody svítí zamítnuto, ale vše je vyplněno dobře a peníze na účtu také jsou? Fakt už mne nenapadá co bych měl kde zkontrolovat, změnit nebo zadat.
MacBook Air 13" i7 RAM 8GB SSD 256 | iPad Air 2 64GB | iPhone 6 64 GB
http://www.hansgut.cz, http://www.jaknalotus.cz, http://blog.hansgut.cz

mberdych
Příspěvky: 1288
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od mberdych » 14 srp 2019 10:16

Jakou mas banku/kartu? Co bych udelal ja? Zavolal bych do banky na kartove oddeleni a zjistil, jestli:

1) probehl pokus o platbu a zamitla ji banka? (pak reknou proc)
2) nic jako pokus o platbu nevidi, pak je problem nekde mezi Apple a bankou

Pokud to drive fungovalo, cekal bych, ze banka tu platbu uvidi a bude schopna rict, proc neprosla.

S ohledem na to, ze mail navadi resit to v nastevni iOS/iTunes to na fake nevypada.

MaHa
Příspěvky: 83
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 10:21

Moneta. Už jsem se dovolal na Apple Support a prej teď posledních 14 dní evidují problém s kartami Moneta Bank. Bylo mi doporučeno

1. dočasně přidat jinou kartu
2. odebrat Moneta kartu
3. přidat Moneta kartu
4. odebrat dočasnou kartu

Tak uvidím.
MacBook Air 13" i7 RAM 8GB SSD 256 | iPad Air 2 64GB | iPhone 6 64 GB
http://www.hansgut.cz, http://www.jaknalotus.cz, http://blog.hansgut.cz

mberdych
Příspěvky: 1288
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od mberdych » 14 srp 2019 10:32

Zavolej do banky, tohle ti tu nikdo nevyřeší.

MaHa
Příspěvky: 83
Registrován: 30 kvě 2012 22:40
Bydliště: Hrušovany u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Apple Music - problém s fakturací

Příspěvek od MaHa » 14 srp 2019 11:12

Tak problém vyřešen. V bance jsem se dozvěděl, že cca měsíc zpětně je pro platby iTunes, iCloud potřeba povolit MO/TO platby na platební kartě. Povolil jsem a okamžitě se platba za iTunes strhla.

Upřímně řečeno, informaci, že platební karty používané pro platby za iTunes a iCloud využívají MO/TO transakce bych očekával od Apple Supportu a ne od banky.
MacBook Air 13" i7 RAM 8GB SSD 256 | iPad Air 2 64GB | iPhone 6 64 GB
http://www.hansgut.cz, http://www.jaknalotus.cz, http://blog.hansgut.cz

Odpovědět