Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Vše, co se týká iPadů, iPhonu, iPodů a příslušenství, patří právě sem...

Moderátoři: MichalM.Mac, Renik, zmiy, dandas, Macforum_Admin, pekros, hynecheck, Schumi

Zamčeno
gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 17 čer 2020 10:27

Hezký den,
potřebuji reklamovat iPhone - jak a kde byste mi doporučili? Mám koupený v electroworldu, není ještě ani 6 měsíců starý a nechci dostat refurbished kus, ale vrátit peníze, na což bych měl mít v prvních 6 měsících nárok.
Moje otázky
1) Nemusím reklamovat přes EW, můžu si například objednat přímo svoz Český Servis?
2) Co a kam napsat, aby mi vrátili peníze? Jestli chápu správně, tak servis mi vystaví dobropis a já s ním pak půjdu za prodejcem, je to tak?
3) V případě, že chci vrátit peníze, musím přiložit kompletní balení?
4) Předpokládám, že si udělám fotodokumentaci telefonu, jak vypadá (vypadá jak nový). Kde má iPhone proužky na vnik kapaliny? Jeden je u sim karty, jiné tam nejsou?
Děkuji moc.

Uživatelský avatar
rony
Příspěvky: 3635
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od rony » 17 čer 2020 14:32

Nic z toho, co pises asi nedosiahnes.

Neviem aku mas predstavu, no zrejme ani vas cesky zakon tykajuci sa spotrebitela ti neumoznuje sa rozhodnut hned na prvu dobru pozadovat vratenie penazi, najma ak si kupoval v kamennej predajni. Asi aj vy mate 2T lehotu vratenia pri kupovani z eshopu typu apple.cz (ci alza). U nas vratenie penazi je pokial sa chyba objavi na treti raz (cize to nedokazu opravit / tj u komplet vymenenho kusu je to nemozne, aby sa chyba neopravila vymenou).

Takze vcelku urcite servis urobi diagnostiku a bud reklamaciu uzna a tym padom urobi to, co ma v notach - vymena kus za kus a podobne.

Nechapem, co mas proti refurbished. To nie je na kolene zreparovany a pozliepany telefon. V skutocnosti u nich dojde k vymene krytov za nove, vymene baterie za novu. V tvojom fuj pohlade je teda povodne len vnutro. To by ti predsa nemalo tak vyznamne vadit. Vospolok dostanes "bonus": komplet nove telo ale hlavne komplet novu baterku.

Zaruka drzi, takze o kvalitu sa bat nemusis, Apple ti zamerne neda chybovy kus, tak ci tak za to ruci.

Inak, co sa tyka reklamacie, vidis to trosku bojovne - v skutocnosti pridem do servisu, poviem, ze nefunguje a nech sa s tym poperou oni na diagnostike. Nechapem, co chces zlozite opisovat a dokazovat ;-) Je to zariadenie v zaruke, to je vsetko ich problem.
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Mac Mini  iPhone 13pro  iPad Pro  Pencil  TV  WATCH  AirPods  Homepod

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 17 čer 2020 15:32

Náš zákon to právě kdysi umožňoval, ale je to už pár let a měnil se, proto se ptám. Vím, že kdysi před 7-8 lety jsem reklamoval HTC asi dva měsíce staré a platil zákon, že pokud se vada objeví do 6 měsíců od pořízení, je to vada, která tam byla od začátku a zákazník má nárok na úplně nový kus nebo vrácení peněz. Tenkrát jsem dostal peníze zpět.
Hledám po internetu a u vrácení peněz se zřejmě změnilo to, že se peníze vrací asi jen v případě, kdy už prodejce tuhle věc nemá a nemůže zajistit nový kus, což u iPhonu XS neplatí.
Co ale nechápu je ten refurbished. Já mám nárok na nový kus a ne nějakou slepeninu se základní deskou, kterou už rok používalo nějaký mladý smrádě, který na tom 12 hodin denně mastilo fortnite a má omezenou životnost proti novému kusu. Ano záruka mi platí, ale jednou nebude a taková deska bude dřív na odpis.

MichalJ
Příspěvky: 1053
Registrován: 31 črc 2012 14:16
Bydliště: Slezsko

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od MichalJ » 17 čer 2020 19:54

Máte mylnou představu o tom co to je refurbished. Kompletuje se to na normální lince, akorát se použijí funkční použité součástky, testuje se to stejně jako při výrobě nových Existují i teorie že refurbished je lepší protože už je to zahořelé a odfiltruje to chyby z výroby.

Jinak na vrácení ve 14 denní lhůtě bacha - jde vrátit jenom funkční zboží.

Uživatelský avatar
rony
Příspěvky: 3635
Registrován: 01 srp 2012 07:47
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od rony » 17 čer 2020 20:13

gibby, nespoliehajte sa na to, ze mate dojem, ze nieco take je mozne a ze ste to aj dosiahli.

Ja som tiez dosiahol vratenie zbytocneho daru, ale to je DOBRA VOLA PREDAJCU.

Tu ide o vratenie penazi za nefunkcny vyrobok, ktory po diagnostike zrejme vymenia za novy kus.

Kludne si pred takouto akciou nastudujte vase moznosti, no zhruba je to tak, ako opisujem.
!!!!
a rozhodne si opravte svoje predstavy o Refurbished od Apple (od Apple!!!), podla mna to nemusi byt VZDY Refurbished, ked nemaju, daju novo vyrobeny kus ;-)
-- /\/\ .\ > .\ / Facebook skupina Uživatelé Apple Watch spravodaj.madaj.net
 Mac Mini  iPhone 13pro  iPad Pro  Pencil  TV  WATCH  AirPods  Homepod

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 17 čer 2020 20:25

gibby1 - mám za sebou fakt velký počet reklamací iPhonů a dalších Apple produktů (mám iPhone půjčovnu a řeším to i za klienty), proto si myslím, že k tomu mám co říct.

1. Pokud by jsi reklamoval u Českého servisu, tak ten Ti nikdy vracet peníze nebude, od toho je prodejce.
2. Dobropis není kus papíru, který ti servis vystaví a prodejce Ti ho proplatí, je to účetní doklad, který může vystavit pouze prodejce
2. A) že máš zájem o vrácení peněz můžeš prodejce požádat, ale je to jako ho požádat, aby ti místo iPhonu dal Ferrari
2. B) na vrácení peněz máš nárok při 3. stejné závadě, která se u zboží projevila nebo 4. různých. Pak máš nárok jako fyzická osoba na vrácení peněz a toto musíš sdělit PRODEJCI, ne servisu při reklamaci.
2. C) žádný zákonný nárok na vrácení peněz do 6 měsíců od koupě není, pouze se u fyzické osoby bere, že závada, která se projevila do 6 měsíců byla při prodeji.
3. Když budeš chtít vrátit telefon do 14 dnů a balení nebude kompletní, prodejce Ti může právem naúčtovat náklady, které budou spojené s tím, aby mohl zboží znovu prodat. Takže nemůžeš vrátit jenom telefon a sluchátka s nabíječkou si nechat. Logicky, že?
4. Fotodokumentaci si samozřejmě udělat můžeš, ale zpětně ti je k ničemu, protože komu budeš dokazovat, že to nejsou staré fotky? Důležité je to, co je v protokolu. Nepodepisuj to, s čím nesouhlasíš.

Jinak 100% reklamací, které jsem řešil byly úspěšně vyřešené a v 99% dostali klienti kus za kus = refurbished. Nikdy se neozvali, že by s takovým telefonem měli problém a to bych za ně tu reklamaci vyřídil bezplatně. Takže se toho fakt neboj.

PS: proč mám pocit, že s telefonem nic nemáš, jenom chceš zpět peníze? :)
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 17 čer 2020 22:32

Samozřejmě, že s telefonem něco mám, jen nechci refurbished. Telefon si nekupuju na rok, jak většina applistů, ale drží mi klidně 4 roky. U současného XS, které jsem kupoval v únoru, se objevila závada, ptám se tedy jaké mám možnosti. Už z podstaty toho, že jsem si koupil nový telefon a náš zákon mluví o tom, že mám dostat nový výrobek při reklamaci v 6 měsících, když si o něj požádám, nechápu, proč bych měl akceptovat slepeninu, která bude mít nižší životnost než nový přístroj.
Jak říkám , představuji si situaci- současně funkční deska, která byla vyjmuta z iPhonu náruživého hráče her, který ji smažil 12 hodin denně byla znova použita v mém iPhonu. Deska má sníženou živnotnost dřívějším používáním. Mě sice ještě záruku vydrží a co potom? Klekne a já mám kupovat nový mobil? Ano, může kleknout i nová, ale přece jenom s novým přístrojem bych měl klidnější spaní.
Mimochodem jak je to s displeji, dávají se nové nebo tam dostanu něčí vypálený OLED?
Za takové situace uvažuji jestli není lepší si nechat opravit můj iPhone a Refurbished odmítnout.

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 18 čer 2020 06:35

A co s telefonem konkrétně máš? Třeba se to neopravuje výměnou za nový kus, ale dostaneš nový kus.

Český zákon hovoří o tom, že při reklamaci do 6 měsíců máš dostat nový výrobek? Co to je za zákon? Že takový neznám. Není to spíše tvé přání, než zákon? Zákon píše, že při zjištění závady do 6 měsíců se bere, že věc byla vadná už v okamžiku převzetí. Není potřeba si vymýšlet zákony.

I na telefon, který je refurbished je záruka, pokračuje na něj záruka a v případě více reklamací dostaneš peníze, takže tvé obavy jsou zbytečné.

Mám pocit, že se v zákonu ani problematice nevyznáš, protože by jsi nenapsal takovou hloupost jako vypálený OLED displej. Refurbished = nové tělo, nový displej, nová baterie... takže ne, nedostaneš po někom vypálený OLED displej.

Který výrobce telefonů Ti dá v 90% nový telefon s novým tělem, baterií i displejem? Mám pocit, že reklamační podmínky u Apple jsou skvělé. Kromě toho, reklamace jsou vyřízené do pár dní.

Jinak je až srandovní, že tu řešíš svá práva, zákony, reklamace, refurbished a pak napíšeš, že si necháš telefon raději opravit = přijdeš o 18 měsíců záruky, jen aby jsi nedostal refurbished. To je pak úplně postavené na hlavu, nemyslíš?
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 18 čer 2020 08:45

"Spotřebitel má právo na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné."
https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... revzeti/22
Za úměrné/neúměrné se považuje to, zda s vadou lze přístroj používat či nikoliv. S mou vadou (nefunkční mikrofon, v kterém praská jak při hovoru, tak při nahrávání videa) je to tedy úměrné dodat nový stroj. Ne refurbished, ale opravdu NOVÝ stroj, dle zákonů ČR. Nechápu jak můžeš vyřizovat reklamace, když neznáš základní zákony.
Otázka tedy je, jak že servisu dostat skutečně nový telefon a ne refurbished.

lipon
Příspěvky: 1617
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od lipon » 18 čer 2020 09:16

Nepíšete nic o povaze závady, která je důvodem zamýšlené reklamace - bez toho to bude jen akademická debata, co je a není možné
doporučuji k prostudování zejm. § 2169 OZ.
Není-li to nepřiměřené, lze požadovat výměnu věci za novou, bez vad, nebo výměnu vadné části za novou, pokud je to možné. Pokud není možná výměna věci (její části) za novou nebo oprava, lze odstoupit -> vrácení peněz. Důležitá je pak poslední věta § 2169/1 "Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady."

Kruciální tedy bude povaha závady a úměrnost/přiměřenost požadavku na výměnu za nové zboží.

Edit - než jsem odeslal, popis závady se objevil
pokud lze mikrofon vyměnit/opravit, není nezbytně nutné dávat celý nový výrobek.

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 18 čer 2020 09:41

gibby1: vysvětluješ si zákony podle sebe, poučuješ mě o tom, jak řešit reklamace a sám se tu ptáš na absurdní otázky, takže sorry jako, ale jsi mimo..

Píšeš, že vada byla od počátku a že vada je nefunkční mikrofon. Takže půl roku používáš mobilní telefon se špatným mikrofonem? To vážně? Nesmrdí tu trošku lež?

Servis ti nový telefon nedá. Smiř se s tím :)

A nevymýšlej si, lež má krátké nohy :)
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 18 čer 2020 10:31

Já neříkám, že vada byla od začátku, to říká zákon
"Paragraf 616 občanského zákoníku říká: „Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci"
Já opravdu nevím, proč se tu vyjadřuješ, když ti očividně chybí základní znalosti. Prosím už tu nepiš.

lipon
Příspěvky: 1617
Registrován: 03 srp 2012 21:35

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od lipon » 18 čer 2020 11:27

jen pro pořádek - citujte alespoň platné znění (tj. § 2161/2), nekopírujte bezhlavě co kdo kde napsal

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 18 čer 2020 12:57

Jsi dobrý vtipálek.... vysvětluješ si tu zákony podle sebe a ještě se oháníš tím, kdo co ví nebo neví. Kdyby si znal svá práva, tak se tu neptáš. Žádáš něco, na co nemáš nárok a čekáš, že ti servis donese zabalený iPhone nebo ti dá penízky.... vtipný....
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

Uživatelský avatar
ra3662
Příspěvky: 4638
Registrován: 14 srp 2012 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od ra3662 » 18 čer 2020 13:35

Docela zábavné čtení.
Byl bych velice rád kdyby zde @gibby1 napsal poté co reklamaci vyřídí, to se ale na 100% nestane.
Částečně ho chápu, dal dle něj dost prašulí za něco co teď podle něj nefunguje a neví jak dál tak se stébla chytá.
Bohužel zákony si vykládá podle svého, takže úspěšnost bude asi nulová.

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 18 čer 2020 14:02

Už ta představa, že to takto funguje je fakt srandovní. To bychom měli všichni půjčené telefony od prodejců na max. půl roku a pak bychom je reklamovali s tím, že chceme nový telefon s novou 24 měsíční zárukou a nebo penízky, za které se koupíme novější modely.

Nejenom, že lidi zneužívají některé zákony pro svou potřebu, ale navíc mají i pocit, že jsou psané tak, aby byl prodejce obětí zákazníka.

Ale to je mimo téma....
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 18 čer 2020 15:07

Ale ono to tak funguje, jen Apple vydává za nové něco, co zbastlil z použitých dílů.
Že ti naše zákony vadí je tvůj problém, asi nějaký komplex ze svého neúspěšného podnikání, problém se zakázniky, nevím. Chováš se jak uječené děcko s problémem pochopit psanou větu. I uživatel "lipon" tu píše stejnou věc, co tvrdím já, tedy "Není-li to nepřiměřené, lze požadovat výměnu věci za novou, bez vad"
Reklamovat jakýkoliv jiný produkt, dostanu produkt nový. Tak jak se mi to stalo u sluchátek Sennheiser před rokem, kde jsem dostal original nové balení, na které mám dle zákona právo.

Uživatelský avatar
ra3662
Příspěvky: 4638
Registrován: 14 srp 2012 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od ra3662 » 18 čer 2020 15:39

Jestli to chápu správně tak podle tebe když si koupím auto a do 1/2 roku mi práskne žárovka (pokazí se se ramínko stěrače, bude pískat brzdová destička, cokoli v interiéru upadne) tak dostanu nové auto?

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 18 čer 2020 16:10

Já jsem tohle téma ale nezakládal proto, abych tu někoho vzdělával, ale abych se něco dozvěděl. Pokud máš dotaz na výměnu žárovky, založ si vlastní téma. Jinak záleží samozřejmě na tom slově "nepřiměřené". Nefunkční mikrofon u telefonu je fatální chyba, prasklá žárovka je běžné opotřebení... zas tu ze sebe nedělejme idioty.

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 18 čer 2020 18:08

Však jsi se dozvěděl... co čekáš víc? Nikdo ti nový telefon kvůli vadnému mikrofonu nedá. Zažaluj Apple, že podle tebe porušuje zákon, podej námět na ČOI, že ti prodejce krátí práva a pak tu napiš výsledek. Budeš za frajera :)

ra3662: prodejce ti nové auto nedá, ale autorizovaný servis v jiném městě ti dá dobropis a s tím pak půjdeš k prodejci a ten ti vyplatí peníze na stůl... teda podle toho pána jo :)
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

Uživatelský avatar
ra3662
Příspěvky: 4638
Registrován: 14 srp 2012 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od ra3662 » 18 čer 2020 19:41

:lol: :lol: :lol:

gibby1
Příspěvky: 23
Registrován: 19 srp 2019 12:08

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od gibby1 » 18 čer 2020 19:53

Co jsi nepochopil na té žádosti pár příspěvků výše, abys už držel hubu?
Názor na to co mi kdo dá nebo nedá tu fakt nejsem zvědavý od člověka, co nezná základní zákony a přitom si na tom staví živnost. To je ubohost.

Výstraha moderátora! Takovéto chování zde na fóru je nepřípustné. Příště ti to téma smažu.

pekros

Uživatelský avatar
ra3662
Příspěvky: 4638
Registrován: 14 srp 2012 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od ra3662 » 18 čer 2020 21:24

No co jinak to asi nejde.
Fórum je od názoru a ne od nadávek.
Takže hubu můžeš držet leda tak ty, nebo někomu komu se to líbí.
To je asi tak vše.
Přeji pěkný den a opatrně se vztekáním, bo ti jebne cévka a budeš tahat nohu. fakt to za to nestojí. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
pavliczeck
Příspěvky: 803
Registrován: 13 bře 2015 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Reklamace - kde a co napsat do protokolu?

Příspěvek od pavliczeck » 18 čer 2020 22:28

Začínám mít pocit, že mu tu živnost snad i závidíš :lol: podle mě ani nevíš, jaký je rozdíl mezi firmou a živností :lol: ale to nevadí... tvůj "vlhký" sen o novém, zabaleném telefonu zůstane u toho snu a jediné, co ti pomůže je vztekat se nad něčí živností :lol:

měj se krásně :mrgreen:
Půjčovna iPadů https://www.iPadPujcovna.cz  BLOG http://www.APPLIK.cz

 iPhone 15 Pro MAX  Macbook Pro 16" M1  Apple Watch 7  Display Studio ....

Zamčeno