Podezreni na podvodne jednani servisu

Tato sekce je určena všem začínajícím Apple uživatelům, kteří potřebují pomoc a nejsou si jistí, do které ze sekcí jejich dotaz přesně patří. Pokud se Vám nepodařilo pomocí vyhledávání najít řešení pro Váš problém, tak neváhejte a napište svůj dotaz právě sem. Neexistují hloupé otázky, jen hloupé odpovědi.

Moderátoři: Alisczech, dandas, RadimSvidrnoch, MichalM.Mac, emkei, Streeter, Renik

Odpovědět
majkeeone
Příspěvky: 1
Registrován: 22 led 2020 17:39

Podezreni na podvodne jednani servisu

Příspěvek od majkeeone » 22 led 2020 17:58

Zdravim,

prosim, potreboval bych poradit.
Dali jsme do opravy Macbook do nejmenovaneho servisu. Problem byl v tom, ze Macbook se zapnul, komponenty se rozjely (napr. vetrak hucel), ale na obrazovce uz se nic neukazovalo. Zkousel jsem se dostat parkrat do safe modu - bez uspechu. Nejsem v MacOS moc zbehly (MacBook patri pritelkyni), takze jsme to proste dali do servisu (neoficialniho).
Ze tedy udelaji diagnostiku a uvidi se. Po tydnu volali, ze je zavada na zakladni desce - o tom jsme se bavili uz pri prvnim setkani, ze bude problem nejspis tam, ok - a oprava by tedy mela byt cca 8tisic. Mno prijde mi to dost, ale ok, bavili jsme se o tom na zacatku.
Po dalsim tydnu volaji znovu, ze oprava bude drazsi - 12tisic - z toho duvodu, ze je praskly processor. Tak jestli se do toho maji pry pustit a ze zakladni desku opravili. Jeste dodam, ze jsme panovi na zacatku jasne rekli, ze oprava pro nas nema smysl, pokud to pujde nad 10 tisic.
Jejich predstava je tedy ted asi takova, ze my:
- zaplatime 8tisic a odejdeme s nefuncknim Macbookem
- zaplatime 12tisic a opravi cely stroj
- treti varianta je, ze si pry Macbook (Je to retina z 2013 myslim, kupovana z Macbookarna.cz cca 2 roky zpet asi za 23tisic) muzou nechat a nam daji 1000kc :D

Me se to nezda, z techto duvodu:
- pokud je processor praskly, jakykoliv PC by teoreticky NEMEL vubec jit zapnout. My jsme Macbook byli schopni zapnout, nez jsme ho dali do servisu
- jak muze nekdo jit opravit zakladni desku a nevsimnou si, ze je praskly processor
- jak muze nekdo udelat diagnostiku pristroje a nevsimnout si, ze je praskly processor

ZDa se to nekomu v poradku, nebo jen ja si myslim ze to neni korektni jednani?
Diky moc moc kazdemu kdo si najde cas a necha mi tady jakoukoliv radu/komentar.

Pekny vecer,
M

mberdych
Příspěvky: 1319
Registrován: 30 srp 2012 12:14

Re: Podezreni na podvodne jednani servisu

Příspěvek od mberdych » 22 led 2020 18:41

Prasklý procesor je dost neobvyklá závada řekl bych, ale pokud by byl vadný, počítač se může rozjet, přestože procesor je nefunkční. Vše ostatní je bohužel čirá spekulace a můžeme hádat tak i tak co s tím provedli. Neumím si představit, že by procesor praskl (možná teplem, ale fakt neumím). Za to si umím představit, že s tím něco provedli, když ho vyndavali a to docela živě, ale to už jen spekuluji.

bradman
Příspěvky: 221
Registrován: 04 srp 2012 07:52
Bydliště: Brno

Re: Podezreni na podvodne jednani servisu

Příspěvek od bradman » 24 led 2020 11:07

Dobrý den,
jednoduše:
- počítač může jít "zapnout" při poškozeném procesoru, ale to neznamená, že je funkční, ve spínacím cyklu se prostě zapnout všechny fáze až na CPU, může být
- pokud by byl procesor prasklý, nevím jak by se stalo. Vypálený ano, ale prasklý a ještě na MBP netuším, ale nevšimnete si, pokud by byla prasklina mikroskopická, může být
- pokud chtějí něco zaplatit, tak jedině za OPRAVU ne částečnou opravu. Pokud jste souhlasili s opravou v ceně 8000 Kč a zařízení není opravitelné za cenu 8000 Kč nemůže po vás někdo chtít uhradit tu částku, pokud to nebylo ovšem dohodnuto, že to provedou, zaplatíte částku a uvidí se. Může být některá oprava náročnější (sice nechápu částku, ale OK) s hromadou obvodů, ale pokud to NEOPRAVÍ za dohodnutou částku, mohou podle zákona nárokovat pouze úhradu kroků nezbytných k zjištění závady (což není prasklé CPU), to je nějaká diagnostika. Za mě by se mohla pohybovat v ceně 500-2000 Kč.
- zařízení je vaše, pokud jste byli dohodnuti písemně, lze to řešit, pokud ústně, trvejte pouze na úhradě diagnostiky a vrácení vašeho zařízení bez opravy jinak přivolat PČR, uhradit diagnostiku a pak ať se soudí
- kontaktujte ČOI nebo DTEST, pomohou, poradí a hlavně právně

Jen podotknu, že těžko z několika řádků vyčíst přesný pohled na věc, znám to jak občas řekneme v práci A a zákazník za 5 minut tvrdí, že jsme řekli B, takže co je psáno, to je dáno a přes to vlak nejede.

Odpovědět