Nejde přidat nového člena domácnosti
Moderátoři: Alisczech, RadimSvidrnoch, emkei, MichalM.Mac, Streeter, Renik, zmiy, dandas
Nejde přidat nového člena domácnosti
Ahoj všem, nejde přidat nového člena k existující domácnosti. Nový člen je členem rodiny a rodinného sdílení a po odeslání pozvánky se ta pozvánka neobjeví. Domácnost má jako centra HomePod Mini a Apple TV 4k, zařízení, která používá nový člen jsou iPhone 12 s iOS 16.3.1 a iPad Pro s iPadOS 16.3.1. Všechna ostatní zařízení mají aktuální SW a upgrade na novou domácnost neproběhl. Poraďte prosím, jak to vyřešit. Děkuji.
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
jedině zkusit člena rodiny odebrat a pak následně znovu přidat
iPhone13Pro/iPad Air 2020/iPAD2018/MBA 2021 M1/MBA early2014/aTV4/ AirPodsGen3
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
Nejde odebrat něco, co není... Jsem v Domácnosti momentálně sama a nejde nikoho přidat.
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
odebrat z rodiny, jsem myslel
iPhone13Pro/iPad Air 2020/iPAD2018/MBA 2021 M1/MBA early2014/aTV4/ AirPodsGen3
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
Aha, omlouvám se, to jsem nepochopila. Zkusím to. Neudělá to problém se sdíleným iCloudem?
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
Tak se mi zdá, že ten problém je docela častý a Apple to dost tají. Nicméně řešení jsem našla a zafungovalo. Akorát tohle je třetí profil, co jsem zkoušela, první dva se hlásily jako neplatné. Jo a stačilo to udělat jen na iPhonu, iPad se normálně přidal.
I had similar problem and resolved here: Finally solved this same issue with apple support after weeks and weeks of diagnosis.
Spouse and I are in Family Share, but also shared same iTunes account prior to Family Share being launched. I suspect this may be part of common cause.
Regardless, the problem the engineers found was that we shared a common “configuration key” in HomeKit. So when I invited her and she tried to accept, everything froze and got corrupted.
Solution is:
download and launch the HomeKit reset profile Safari on both mobile devices (looks like they change the link periodically, so be advised link may be dated): http://appldnld.apple.com/iOSProfiles/H ... bileconfig (note: you can try first on just the one device and avoid full reset, but I was forced to do both devices)
install the profile on both devices then go to settings to install the profile per these instructions: https://support.apple.com/en-us/HT209435
restart both devices (may be optional, but doesn’t hurt)
go to settings and scroll down. You should now see a “Home” icon to open then select to “Reset Configuration.” WARNING: this wipes out all your HomeKit accessories and settings. You will need to start over.
open HomeKit app on both devices. They said to leave app open for 10 minutes, but mine reset in a minute. This should force reset your configuration keys.
to test, I added a single HomePod mini to a new Home and then invited spouse. She accepted easy breezy.
It took over a month to get through support to this solution. Hope it saves someone some time and frustration. Good luck!
I had similar problem and resolved here: Finally solved this same issue with apple support after weeks and weeks of diagnosis.
Spouse and I are in Family Share, but also shared same iTunes account prior to Family Share being launched. I suspect this may be part of common cause.
Regardless, the problem the engineers found was that we shared a common “configuration key” in HomeKit. So when I invited her and she tried to accept, everything froze and got corrupted.
Solution is:
download and launch the HomeKit reset profile Safari on both mobile devices (looks like they change the link periodically, so be advised link may be dated): http://appldnld.apple.com/iOSProfiles/H ... bileconfig (note: you can try first on just the one device and avoid full reset, but I was forced to do both devices)
install the profile on both devices then go to settings to install the profile per these instructions: https://support.apple.com/en-us/HT209435
restart both devices (may be optional, but doesn’t hurt)
go to settings and scroll down. You should now see a “Home” icon to open then select to “Reset Configuration.” WARNING: this wipes out all your HomeKit accessories and settings. You will need to start over.
open HomeKit app on both devices. They said to leave app open for 10 minutes, but mine reset in a minute. This should force reset your configuration keys.
to test, I added a single HomePod mini to a new Home and then invited spouse. She accepted easy breezy.
It took over a month to get through support to this solution. Hope it saves someone some time and frustration. Good luck!
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
Mně pomohl e-mail tweak viz:
https://www.droidwin.com/apple-homekit- ... 6-2-fixed/
https://www.droidwin.com/apple-homekit- ... 6-2-fixed/
Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
Zdravím. Mám stejný problem.
Všechno mám zapnuté a aktualizované správně.
A nemohu dceru s iphoem XR 16.3.1 přidat do své domácnosti na ovládání světel (TV + HomePod mini)
Pošlu pozvánku a na XR se nezobrazí.
Jak tady již bylo řečeno odebrat člena rodiny a znovu přidat. Tak potíž je v tom že jde o nezletilého člena domácnosti který je přidružen k mému ID jako rodič.
A v případě odebrání musí se obratem přidružit k jiné rodině. Jinak nejde odebrat. Tak co teď

Všechno mám zapnuté a aktualizované správně.
A nemohu dceru s iphoem XR 16.3.1 přidat do své domácnosti na ovládání světel (TV + HomePod mini)
Pošlu pozvánku a na XR se nezobrazí.
Jak tady již bylo řečeno odebrat člena rodiny a znovu přidat. Tak potíž je v tom že jde o nezletilého člena domácnosti který je přidružen k mému ID jako rodič.
A v případě odebrání musí se obratem přidružit k jiné rodině. Jinak nejde odebrat. Tak co teď


Re: Nejde přidat nového člena domácnosti
Přečti si můj poslední příspěvek, v něm je funkční řešení. Odebrat člena domácnosti a znovu ho přidat nepomůže, pomůže pouze reset domácnosti přes profil, odkaz je v mém příspěvku.